کد خبر: 109371|12:09 - 1395/11/27
نسخه چاپی

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب خبر داد؛

افتتاح سه"خانه هلال" جمعیت هلال احمر در گیلان غرب

 افتتاح سه"خانه هلال" جمعیت هلال احمر در گیلان غرب
مطلع الفجر:مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب از افتتاح سه "خانه هلال" در روستاهای گیلان غرب خبر داد .

علی رحمن  فتاحی  در حاشیه افتتاح  خانه هلال  روستای چم سورک از دهستان ویژنان طی گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر بر ضرورت  ارائه آموزش‌های همگانی امداد به مردم در راستای ارتقا  سطح آمادگی در برخورد با حوادث تاکید کرد .

وی ضمن تشریح  وظایف جمعیت هلال‌احمر بر اساس اساسنامه این جمعیت ، تصریح کرد:خانه‌های "هلال"در شاکله جمعیت هلال احمر  با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع شهری و روستایی  تدوین شده کما اینکه ما هم در راستای تحقق این هدف سازمان ؛ افتتاح 3 خانه هلال را کلید زده ایم.

فتاحی به جایگاه راه اندازی خانه های هلال در گیلانغرب اشاره  و خاطر  نشان کرد :سه خانه هلال یاد شده در روستای چم سورک دهستان ویژنان ، روستای شهرک دیره  و روستای کل کش حیدریه که از لحاظ بعد مسافتی در نقاط دور تری از مرکز شهرواقع شده اند  به بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول   با عنوان  اینکه تمام فعالیت‌های"خانه هلال" داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهرگیلانغرب انجام می‌گیرد، ابراز داشت:در این راستا ما با همکاری بهداشت  و بخشداری ها  جهت توانمندسازی ساکنین روستا و دهستانهای شهرستان در سه مرکز شناسایی شده  برای احداث خانه هلال اقدام کرده ایم تا در صورت بروز حوادث و رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب گفت :اعضای استقرار یافته در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوندوما بر اساس دستور العمل سازمان  اعضای این خانه‌های هلال را از میان مردم و افراد آموزش دیده  انتخاب  و برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال احمر که آموزش در تمام سطوح است، راه اندازی نموده ایم.

جمعیت هلال احمر گیلانغرب 3400 عضو داوطلب دارد و در کل 350 داوطلب در گروههای مختلف  حمایتی،هدایتی ، مشارکتی  و مهارتی جمعیت را یاری می کنند.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه ؛ بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت دارد  و دارای دو بخش مرکزی و گواور است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد