کد خبر: 109214|12:22 - 1395/11/17
نسخه چاپی

مدیر اداره اب و فاضلاب شهری گیلانغرب؛

یخبندان اخیر باعث خسارت به 150 کنتور مشترکین اب شهری گیلانغرب شد

 یخبندان اخیر باعث خسارت به 150 کنتور مشترکین اب شهری گیلانغرب شد
مطلع الفجر: مدیر اداره آب و فاضلاب شرستان گیلانغرب از خسارت به کنتورهای اب مشترکین این شهر به دلیلی یخبندان روزهای اخیر خبر داد .

مهندس فرشاد باوند پوری در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجراظهار داشت : به دلیل بارش برف و کاهش دمای هوا درمناطق کوهستانی، همواره خطر یخ زدگی، تاسیسات و شبکه آب رسانی را تهدید می کند، در این بین، کنتورهایی که در محیط بیرون و هوای آزاد نصب شده اند بیشتر در معرض آسیب ناشی از  یخ زدگی قرار دارند لذا مشترکین می بایست با انجام اقدامات لازم مانع از یخ زدگی کنتورهای آب شوند.

این مسئول با ابراز اینکه  به هنگام سرما، دمای هوای داخل حوضچه کنتور آب تا حد دمای هوای بیرون کاهش می یابد، که این امر منجر به یخ زدن کنتور می شود، افزود: از آنجایی که ﻋﻤﻖ ﻧﺼﺐ ﺍﻧﺸﻌﺎﺑﺎﺕ ﺁﺏ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎﻱ ﺷﺒﻜﻪ است ﺩﺭ ﻣﻮﺍﻗﻌﻲ ﻛﻪ ﺳﺮﻣﺎ و ﻳﺨﺒﻨﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻳﺎﺑﺪ، ﺍﻧﺸﻌﺎﺑﺎﺕ ﺁﺏ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺍﺟﺰﺍﻳﻲ هستند ﻛﻪ دچار یخ زدگی می شوند.

باوند پوری تصریح کرد : سرمای زیاد و یخبندان  اخیر درپنجشنبه و جمعه هفته گذشته وتجربه دمای هوای منفی 10 درجه سانتی گراد ،باعث شکستگی  بیش از 150 کنتور آب مشترکین شهر گیلانغرب شد.

وی افزود: عدم توجه به  اطلاع رسانی هشدار های از قبل  درج شده بر روی قبوض آب بها و عدم پوشش مناسب انشعابات و کنتورها  باعث بروز خسارت در یخبندان اخیرشده است.

مدیر اداره اب و فاضلاب شهری  گیلانغرب یاد اور شد :نظر به اینکه برابر آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب مشترک محترم  مسوول  سالم نگه داشتن کلیه وسایل و تجهیزاتی که از طرف شرکت در محل برقراری انشعاب آب نصب گردیده میباشد؛ لذا از تمامی مشترکان عزیز تقاضا مندیم نسبت به پوشش مناسب کنتور و لوله های روکار پس از کنتور اقدام نموده تا از وارد آمدن خسارت به تاسیسات آبرسانی شبکه داخلی  جلوگیری نمایند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد