سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 108276|09:14 - 1395/09/17
نسخه چاپی

تازه‌ترین رخدادهای میدانی سوریه؛

شهر حلب یک گام تا آزاد‌ی

شهر حلب یک گام تا آزاد‌ی
مطلع الفجر:اخبار رسیده از شهر حلب حاکی از آن است که در پی ‌موفقیت‌های پی در پی ارتش سوریه، گروه‌های تروریستی خواستار مذاکره نمایندگانشان در ترکیه شده‌اند تا با کمک سازمان ملل از محاصره شرق حلب خارج شوند و فرار کنند.

به گزارشمطلع الفجر، همزمان با پیش‌روی‌های سریع ارتش سوریه در مناطق اشغالی شهر «حلب» اخبار رسیده حکایت از آن دارد که معارضان، خواستار مذاکره نمایندگانشان در ترکیه شده‌اند تا با کمک سازمان ملل از محاصره شرق حلب خارج شوند و فرار کنند. 

 

منابع میدانی در شهر «حلب» می‌گویند 300 فرد مسلح با خانواده‌هایشان از محله «میسلون» فرار کردند.

 

برخی منابع سوری هم می‌گویند پیشروی سریع ارتش در شرق حلب ادامه دارد و به زودی ارتش بر کل محلات شرق شهر مسلط می‌شود. 

 

گزارش‌های دریافتی همچنین حاکی است افراد مسلح در دو محله «أغیور» و «باب الحدید» نیز خود را تسلیم ارتش سوریه کردند. 

 

 

 

 

صدها فرد مسلح در شرق حلب تسلیم ارتش و سوار اتوبوسهای سبز معروف شدند. 

 

 گفته می‌شود ارتش سوریه شماری از عناصر گروه موسوم به  «أحرار سوریة» را به اسارت گرفته‌اند. 

 

 منابع میدانی تصریح می‌کنند افراد مسلح در شرق حلب، مساحتی کمتر از 10 کیلومتر مربع را در اختیار دارند و به همین دلیل خواستار خروج از حلب به شکل نهایی شده‌اند. 

 

سرکرده‌های گروه‌های تروریستی پیش از این تأکید کرده بودند حاضر به خروج از شهر حلب نیستند، اما اکنون صفحات منتسب به مخالفان در فضای مجازی از اعتراف گروه‌های مسلح به شکست و تصمیم جمعی آنها برای خروج از شرق حلب خبر می‌دهند.

 

 

 

منابع میدانی می‌گویند گروه‌های مسلح در «حلب القدیمه» به صورت جمعی در حال عقب نشینی هستند و سلاح های سنگین را جای گذاشته‌اند. 

 

ارتش سوریه، همچنین امشب وارد «مسجد اموی» در حلب قدیم شد، جایی که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در ابتدای بحران سوریه گفته بود «به زودی در آن نماز می‌خوانیم».

 

سایت سوری «الاعلام الحربی»، با ترسیم نقشه‌ زیر مسیر فرار و عقب‌نشینی جمعی تروریست‌ها به سمت محلات جنوبی در بخش شرقی حلب را مشخص کرده است. 

 

 

 

 

این گزارش همچنین حاکی از وجود اختلافاتی در صفوف تروریست‌ها بین پیکارجویان خارجی غیرسوری و گروه‌های مسلح سوری است. در حالی که تروریست‌ها غیر سوری خواستار ادامه جنگ هستند، گروه‌های مسلح سوری بر مذاکره جهت خروج نهایی از حلب تأکید می‌کنند.  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد