کد خبر: 107069|13:48 - 1395/08/02
نسخه چاپی

معاون استاندار کرمانشاه خبر داد:

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی گیلانغرب فردا آغاز می‌شود

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی گیلانغرب فردا آغاز می‌شود
مطلع الفجر:معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی گیلانغرب صبح فردا با حضور استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران آغاز می‌شود.

به گزارش  مطلع الفجر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ رضا رحیمی اظهار داشت: این نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شمال گیلانغرب احداث می شود. حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳۰۰ میلیون یورو است که از محل فاینانس یا وام از صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: این پروژه با عنوان شرکت توسعه انرژی غرب جهت احداث و بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی در استان کرمانشاه با مشارکت شرکت سرمایه گذاری ایران (۵۱ درصد) و شرکت کیسون (۴۹ درصد) به ثبت رسیده است.

این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز می باشد که با توجه به فاصله نزدیک نیروگاه با لوله گاز صادراتی به آسانی قابل تأمین است. همچنین این نیروگاه از گازوئیل نیز به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می کند.

وی همچنین عنوان کرد: مجوزهای اولیه برای احداث نیروگاه در ۲۶ شهریورماه سال ۹۳ دریافت گردیده است. همچنین مطالعات مکان یابی و امکان سنجی توسط مهندسین مشاور تکمیل شده و موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب مورد نیاز نیروگاه نیز کسب گردیده است.

 رحیمی ادامه داد: همچنین فرایند اخذ مجوز زیست محیطی از سازمان محیط زیست نیز در دست پیگیری می باشد.

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی گیلانغرب صبح فردا دوشنبه ۳ آبان ماه با حضور استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران اجرایی و اقتصادی استان و با حضور رسانه ها رسماً آغاز می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد