کد خبر: 107018|08:21 - 1395/07/30
نسخه چاپی

آثار تاریخی مهمی در گیلانغرب با صدها سال قدمت کشف شد+ تصاویر

آثار تاریخی مهمی در گیلانغرب با صدها سال قدمت کشف شد+ تصاویر
مطلع الفجر: مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گیلانغرب از کشف و شناسایی آثار تاریخی جدید مهم با قدمت صدها سال در شهرستان گیلانغرب خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر ،مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گیلانغرب در گفتگویی اظهار داشت: این آثار تاریخی بدلیل قرارداشتن دردل کوههای  دور دست شهرستان و نقاط مرزی و عشایری تاکنون  شناسایی نشده  اند .

جهانگیر عبدالمحمدی افزود:این آثار شامل یک بنا با کاربری تکیه و محل برگزاری مناسبتهای مذهبی مربوط به دوران صفویه با قدمت حدود 500 سال  وبه ابعاد 20 در 15 متر است که دارای 8 طاقچه، شومینه دیواری و دریچه های هواکش با طاق گنبدی است .
همچنین در مجاورت آن اثری دیگر متعلق به حاکم منطقه واقع است که به نظر می رسد  بعنوان قشلاق نشین درعهد صفوی استفاده شده است .
بنای هردو اثراز سنگ و گچ بوده و در مجاورت ضلع شمالی این آثار  تعداد 2محوطه باستانی و یک قبرستان قدیمی با پیش بینی اولیه قدمت 2 تا 3 هزار سال و وجود برخی میله های سنگی که نشانه علامت و نشان دفن افراد خاص می باشند نیز کشف شده است .
عبدالمحمدی با اشاره به اینکه شناسایی این آثار نیازمند بازدید دقیقتربه وسیله  کارشناسان است افزود :اقدامات لازم برای ثبت ملی این اثر در دستور کار قرارگرفته است .
شهرستان گیلانغرب 406 اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد