کد خبر: 106379|14:52 - 1395/06/27
نسخه چاپی

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس:

استاندار کرمانشاه در فضای سیاست‌زده افراد منفعت‌طلب قدم برندارد/ مواضع نادرست نوبخت موجب تعطیلی را‌ه‌آهن بین‌المللی خسروی شد

استاندار کرمانشاه در فضای سیاست‌زده افراد منفعت‌طلب قدم برندارد/ مواضع نادرست نوبخت موجب تعطیلی را‌ه‌آهن بین‌المللی خسروی شد
مطلع الفجر:نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلا‌نغرب در مجلس شورای اسلامی با توصیه به استاندار کرمانشاه مبنی بر اینکه در فضای انحرافی و سیاست‌زده افراد منفعت‌طلب قدم برندارد، گفت: ایجاد حاشیه امن برای مدیران ناتوان فساد پیش می‌آورد.

به گزارش مطلع الفجر،فرهاد تجری در گفت‌وگو یی اظهار داشت: به‌تازگی برخی از طیف‌های سیاسی موضوع عدم دخالت نمایندگان مجلس را در مواردی مطرح می‌کنند که نتیجه آن چیزی جز نابسامانی اوضاع نیست.

وی عدم پیشرفت استان کرمانشاه در امورات مختلف از جمله بیکاری، عقب‌ماندگی پروژه‌ها، به‌هم ریختگی امورات و... را ناشی از عدم نظارت صحیح عنوان کرد و گفت: نمایندگان به‌عنوان وکلای مردم وظیفه دارند موضوعات را رصد کرده و مشکلات را پیگیری کنند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلا‌ن‌غرب در مجلس شورای اسلامی وجود مدیران نا‌کارآمد و ناتوان در برخی از منصب‌ها را موجب به هم ریختگی روند توسعه استان کرمانشاه دانست و خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس ناکارآمدی مدیران را نبینند، قطعا عهد خویش را با مردم از یاد برد‌ه‌اند.

وی تبلور اراده مردم در پیگیری امورات را در پیگیری نمایندگان عنوان کرد و متذکر شد: نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی فارغ از جریانات سیاسی امورات را پیگیری می‌کنند.

تجری با بیان اینکه سخنان منفعت‌طلبانه یک عده خاص اثری در اراده نمایندگان استان ندارد، اظهار داشت: پس از شروع به‌کار مجلس دهم یک نفر از مدیران در حوزه انتخابیه غرب استان تغییر پیدا نکرده است، لذا فضا‌سازی این افراد واهمه از کنار گذاشته شدن مدیران ناتوان است که عموما مدیرانی سیاست‌زده و وابسته به این طیف است.

این مسؤول با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس اجازه دخالت مستقیم در عزل و نصب مدیران را ندارند، ادامه داد: هرگاه احساس شود کوتاهی صورت گرفته است، به‌طوری که عقب‌ماندگی امورات و کارها را به‌دنبال داشته است، باید برخوردی قاطعانه صورت بگیرد.

وی افزود: افراد منفعت‌طلب به‌دنبال این هستند که نمایندگان را در مقابل دولت، فرمانداران و استاندار قرار بدهند و قطعا ضربه این‌کار به مردم وارد می‌شود، چراکه انرژی و وقت نمایندگان با این مسائل گرفته می‌شود و برای پیگیری امورات کلان مشکل به‌وجود می‌آید.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلا‌ن‌غرب در مجلس شورای اسلامی جولان مدیران غیر‌بومی، ناتوان و سیاست‌زده را ناشی از بی‌تدبیری دانست و گفت: امروز مشکل آب‌رسانی به روستا‌ها، تعطیلی صنایع، نیمه‌کاره بودن پروژه‌های آب‌رسانی، سدها، مشکلات تخصیص اعتبارات، بیکاری، راه‌آهن، تصویب نشدن منطقه آزاد قصرشیرین و... از مشکلاتی است که باید درمان شود و مسببان این عقب‌ماندگی از چرخه مدیریتی استان کنار بروند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مدیرانی وجود دارند که به‌دلیل عناد با نظام از مراجع مربوطه تایید صلاحیت نشده‌اند، اما در سطوح ارشد مدیریتی استان جولان می‌دهند که قطعا امین مردم و نظام نیستند.

*تعامل مسؤولان کرمانشاه و نمایندگان مجلس موجب پیشرفت امور می‌شود

تجری تعامل مسؤولان و نمایندگان مجلس را موجب پیشرفت امور عنوان و بیان کرد: نمایندگان با در دست داشتن ابزار نظارتی برای اصلاح امور گام بر‌می‌دارند و مواضع نادرست نوبخت موجب تعطیلی را‌ه‌آهن بین‌المللی خسروی شده و از بودجه کشور به‌صورت کامل سهم استان کرمانشاه داده نمی‌شود، در حالی‌که پروژه‌های غیرضروری در کشور انجام می‌شود.

تجری به آماده نشدن سند آمایش استانی و منطقه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: مسؤولان توان جذب اعتبارات و رفع کمبودها را ندارند، لذا نمایندگان نیازهای مردم را بهتر درک‌ می‌کنند و در صورت لزوم در موضوع استیضاح ورود پیدا می‌کنند.

این مسؤول گفت: نمایندگان استان کرمانشاه ید واحده هستند که با تعامل یکدیگر برنامه‌های توسعه استان را دنبال می‌کنند و به استاندار توصیه می‌شود در فضای انحرافی و سیاست‌زده افراد منفعت‌طلب قدم برندارد، چرا که ایجاد حاشیه امن برای مدیران ناتوان فساد پیش می‌آورد.

*نمایندگان مردم کرمانشاه رسالت خویش را با معامله‌های حزبی زیر‌ پا نمی‌گذارند

وی حفظ مدیران توانمند را در دستگاه‌های اجرایی الزامی دانست و گفت: سیاست‌زدگی و رانت‌خواهی صحیح نیست و این فضاها با حمله به نمایندگان محقق نمی‌شود، زیرا افکار عمومی و دستگاه‌های نظارتی فریب این شعارها را نمی‌خورند.

تجری به مشکلاتی همچون عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، بازنشستگان، پروژه‌های نیمه‌تمام، بازارچه‌های مرزی، راه‌آهن و... اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان استان کرمانشاه رسالت خود را مبنی بر رصد و اعمال نظارت را با معامله‌های حزبی و صحبت‌های پوچ زیر‌پا نمی‌گذارند و به‌زودی با مدارک و مستندات مسائل بیشتری را به مردم می‌گوییم./منبع: فارس

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد