سرویس: سلامتکد خبر: 106016|19:39 - 1395/06/02
نسخه چاپی

پیگیری از مطلع الفجر؛

جوابیه کارشناس شیلات در خصوص مرگ ناگهانی ماهی ها در دایک گیلانغرب

جوابیه کارشناس شیلات در خصوص مرگ ناگهانی ماهی ها در دایک گیلانغرب
مطلع الفجر: در روزهای گذشته به ناگاه لاشه صدها ماهی مرده بر روی دایک گیلان غرب پدیدار شد که کارشناس شیلات در خصوص ان توضیحاتی داده است .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، در روزهای گذشته به ناگاه لاشه  صدها ماهی مرده بر روی دایک گیلان غرب ،پدیدار شد که کارشناس شیلات در خصوص ان توضیحاتی داده است؛

"تلفات ماهی در دایک سراب"
ماهی فیتوفاگ از خانواده syprinidae  این ماهی بومی چین و شرق سیبری می باشد توسط اداره شیلات در دایک سراب مورد رهاسازی شد.

گونه مذکور که در دایک سراب تلفات داده در لایه سطحی آب  از پلانگتون ها با اندازه ۲۰میکرون تغذیه میکند و با فیلتر کردن لایه های سطحی فیتوپلانگتون ها رو از آب گرفته  مواد غذایی مورد نیازش رو تامین می کند.

عواملی که میتواند در تلفات ماهی دخیل باشه فیلتر کردن آب و جذب مواد غذایی با اندازه ۲۰میکرون همراه الودگی (مواد شوینده،سموم کشاورزی) که نهایتا موجب مرگ ماهی می شود،

همچنین چون تلفات در یک مقطع مکانی مشخص یعنی حاشیه دایک سراب پایین تر از محل شنا مشاهده شده ممکنه صیادان ماهی از سموم استفاده کرده باشند که با اداره دامپزشکی جهت نمونه برداری و بررسی موضوع مکاتبات لازم صورت گرفته، انشالله پس از شناسایی عامل تلفات تدابیر لازم اتخاذ می گردد.


ارسالی ازمهندس نوروزی کارشناس اداره شیلات شهرستان گیلانغرب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد