کد خبر: 105443|10:04 - 1395/05/06
نسخه چاپی

موتلفه وارد گود شد

 

 

 
تنها ۱۰ ماه به انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم باقي است و با وجود تاكيد بسياري از مقامات سياسي مبني بر عدم ورود زودهنگام به انتخابات، رايزني‌ها براي انتخاب كانديداها و ائتلاف‌هاي احتمالي در ميان اصولگرايان هر روز داغ‌تر مي‌شود.
روزنامه آرمان: تنها ۱۰ ماه به انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم باقي است و با وجود تاكيد بسياري از مقامات سياسي مبني بر عدم ورود زودهنگام به انتخابات، رايزني‌ها براي انتخاب كانديداها و ائتلاف‌هاي احتمالي در ميان اصولگرايان هر روز داغ‌تر مي‌شود. برخي اخبار رسيده حاكي از سردرگمي گروه‌هاي سياسي اصولگرا درباره نامزد يا نامزدهاي مورد توافق است.

علاوه بر اين، پس از آنكه در روزهاي اخير اظهاراتي از سوي برخي از اعضاي بدنه حزب موتلفه مطرح شد كه تعبير«چرخش اصولگرايان به سوي روحاني» را در فضاي رسانه‌اي قوت بخشيد، واكنش‌هايي در ميان اصولگرايان پديد آمد كه بي‌ارتباط با دغدغه آنان درباره وحدت بر سر نامزد منتخب‌شان در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ نيست؛ واكنشي كه نتيجه نگراني از انشقاق و گسست در جبهه اصولگرايي است.

تاكيد بر «وحدت و همدلي» يا اعلام خبر «تشكيل شوراي بررسي مسائل انتخابات رياست‌جمهوري در حزب موتلفه» تلاش‌هايي است در جهت خط بطلان‌كشيدن براين گزاره؛ گزاره‌اي كه به هر روي به نفع اصلاح‌طلبان است، يعني جناحي كه رويكردش در اين مدت باقيمانده، حمايت از دولت است و دو دوره‌اي بودن دولت روحاني.

احمدي‌نژاد عاقلانه به انتخابات ورود نكند

آيت‌ا... سيدمحمد غروي درباره وحدت اصولگرايان در حدود ۱۰ ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ گفت: معتقدم كه اصولگرايان در چارچوب نظام عملكرد بيشتري دارند، انتظار مي‌رود كه سريع‌تر بتوانند به وحدت و انسجام دست پيدا كنند. عضوارشد جامعه مدرسين تصريح كرد: درباره اينكه آيا اصولگرايان در ميان خودشان براي رياست‌جمهوري چهره راي‌آوري دارند يا نه، اطلاع موثقي ندارم. وي درباره گزينه‌هاي پيشنهادي براي نامزدي از سوي اصولگرايان، گفت: معتقدم سعيد جليلي مي‌خواهد در انتخابات حضور پيدا كند، اما بعيد است روي او اتفاق نظري شكل بگيرد. مجموعه اصولگرايي گزينه‌هايي مانند قاليباف و ولايتي را معرفي كنند و فكر نمي‌كنم اتفاقي افتاده باشد كه اصولگرايان بخواهند به سمت جليلي بروند، زيرا افراد قوي‌تر و كارآمد‌تري را نسبت به جليلي در ميان خودشان دارند. وی با اشاره به حضور محموداحمدي‌نژاد در سال ۹۶ تاكيد كرد: احمدي‌نژاد اگر عاقلانه فكر كند، ديگر به عرصه رقابت ورود پيدا نخواهد كرد.

 وي ادامه داد: مشخص نيست كه شوراي نگهبان وي را تاييد صلاحيت كند يا نه، احمدي‌نژاد گفته است دليلي براي رد صلاحيت من وجود ندارد، آيا واقعا دليلي وجود ندارد؟ در يك مقطعي ضرباتي به نظام وارد شده است كه هيچ‌كس اين ضربه‌ها را فراموش نخواهد كرد. سيدمحمدغروي با بيان اينكه نمي‌توان همه مسائل را بازگو كرد، خاطرنشان كرد: ممكن است بسياري از پرونده‌هايي كه درباره جابه‌جايي‌هاي كلان بوده است رونمايي شود و وضعيت به نوع ديگري پيش برود.

حزب موتلفه در مرحله بررسي‌هاي پژوهشي

در همين حال حميدرضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه از تشكيل شوراي بررسي مسائل انتخابات رياست‌جمهوري در حزب موتلفه خبر داد. وي با بيان اينكه ما در حال ايجاد آمادگي براي انتخابات رياست‌جمهوري هستيم، تصريح كرد: حزب موتلفه درصدد بررسي‌هاي پژوهشي است و شوراي مسائل انتخابات نيز در معاونت سياسي حزب تشكيل مي‌شود.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه ادامه داد: اين شورا سياست‌ها و برنامه‌هاي انتخابات را تدوين و سپس تصويب و اجرا مي‌كند. وي با تاكيد بر اينكه فعلا شناسايي مصاديق در دستور كار نيست، اظهارکرد: ما در حال حاضر شاخص‌هاي رئيس‌جمهور و دولت آينده را بررسي مي‌كنيم. ترقي با اشاره به ديدار موتلفه با علما و احزاب اصولگرا نيز گفت: روال ارتباطات مانند گذشته ادامه دارد و موضوعات متعددي در اين ديدارها مطرح مي‌شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد