کد خبر: 105272|12:22 - 1395/05/02
نسخه چاپی

فرماندهی سپاه گیلانغرب؛

تقدیر از حضور فعال اقشاربسیج در مهار اتش سوزی جنگلها در گیلان غرب/ آمادگی بسیج برای احیای جنگلهای سوخته

تقدیر از حضور فعال اقشاربسیج در مهار اتش سوزی جنگلها در گیلان غرب/ آمادگی بسیج برای احیای جنگلهای سوخته
مطلع الفجر:فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب ازآمادگی بسیج برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی شهرستان خبردادو ازحضور اقشار بسیج مردمی در مهار اتش سوزی اخیرجنگل و مراتع در گیلانغرب تقدیرکرد.

سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی درگفتگو با خبرنگارمطلع الفجراظهارداشت: آتش سوزی مراتع شهرستان حادثه ای بود که دربامداد روزپنجنشنبه به مدت نزدیک به دو روزاتفاق افتاد و طی آن بخشی از مراتع و جنگلهای رشته کوه زاگرس  در گیلانغرب طعمه حریق شد.

وی  در خصوص حضور فعال اقشار بسیج در مهار  این حادثه ابراز داشت :پس از اعلام این خبر به سپاه، بلافاصله فراخوانی در دستور کار این ناحیه قرار گرفت و در کوتاهترین فاصله زمانی برای مقابله با آتش سوزی ، نیروها همگام با سایر مردم دلسوز  به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ محمدی به اهمیت صیانت از منابع طبیعی و جنگلها به عنوان یک گنجینه حیاتی اشاره کرد و  با بیان اینکه مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله وظایف بسیج و سپاه است، ابراز  داشت:شاکله بسیج بعنوان عضوی همیشه پای کارازستاد مدیریت بحران شهرستان وظیفه خود را  به شایستگی بااعزام نیروهای کادر،بسیج به محل حادثه انجام داد که همگام با حضور تحسین بر انگیز سایر مردم و ارگانها در بحث کنترل و مهار آتش سوزی نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

فرمانده سپاه گیلانغرب گفت:عرصه های منابع طبیعی از حیث جنگل ومراتع جزء ثروتهای ملی کشورهستند که باید به شایستگی ازآن صیانت شده و مورد بهره برداری درست قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص حضوربسیج درعرصه احیای این جنگلها بحران زده ابراز داشت :مجموعه بسیج به عنوان یک مولفه مردمی فعال و پویا در همه عرصه ها از بحران تا سازندگی ،بعنوان یک نهاد سازندگی در کشور آماده همکاری در طرح احیای منابع طبیعی از دست رفته شهرستان است.
 
سرهنگ محمدی ضمن تقدیر از همه کسانی که دلسوزانه در مهار اتش و حادثه به وقوع پیوشته در جنگل و مراتع  گیلانغرب پای کار بودند  تقدیر وتصریح کرد : نیروهای بسیج مردمی همیشه آماده ی مقابله باحوادث طبیعی وغیرطبیعی شهرستان هستند و در حد توان  و اقتضای موجود حضور فعالی در مهار اتش سوزیهای اخیرگیلان غرب داشتند.

قابل توجه اینکه  نیروهای بسیج مردمی گیلانغرب در دو روز گذشته در جریان کنترل و مهار آتش سوزی وسیع مراتع  و جنگلهای شهرستان دوشادوش سایرین تلاش چشمگیری داشتند و فرماندار گیلانغرب نیز طی گفتگویی از حضور این عزیزان که همواره در تمامی صحنه ها فعال و پرتلاش هستند تقدیر کرد.
 

آتش سوزی وسیعی  که ازاغازین ساعالت بامداد روز پنجشنبه به مدت دو روز  جنگلها و مراتع شهرستان گیلانغرب را فراگرفته بود ، طی ان بخش زیادی از جنگلهای ارتفاعات منطقه هاربر و ارتفاعات مشرف بر منطقه گلین و سرکش و تنگه جاجیان  گیلان غرب را به کام خود کشید و نابود کرد ، گفته می شود  به احتمال زیاد عامل انسانی علت اصلی وقوع آتش سوزی است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد