کد خبر: 105218|13:21 - 1395/04/31
نسخه چاپی

دبیر انجمن سبز زاگرس گیلانغرب؛

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگلهای غنی در گیلانغرب طعمه اتش شد /مهار اتش نیازمند کمک مسئولان است

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگلهای غنی در گیلانغرب طعمه  اتش شد /مهار اتش نیازمند کمک مسئولان است
مطلع الفجر:دبیر انجمن سبز زاگرس گیلانغرب گفت:اتش سوزی وسیع در جنگل و مراتع غنی بان سیران چوپانکاره در گیلانغرب از ساعت 4 بامداد شروع شده و هنوز ادامه دارد .

دبیر انجمن سبز زاگرس در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجراظهار داشت تقریبا از ساعت ۴ بامداد امروز به یکباره مناطق وسیعی از جنگلهای گیلان غرب ار سمت حیدریه کفراور، ونیزجنگلهای غنی  گلین ، هار بر،تا نزدیک تنگ حاجیان دچار  آتش سوزی شدید شده است .

 محمد پروین با ابراز اینکه  این مناطق از گیلانغرب غنی ترین پوشش بلوط وبنه شهرستان و استان را دارد تصریح نمود: پیشروی اتش در این منطقه به شدت در حال پیشروی است .

ویافزود: بان سیران چوپانکاره در شهرستان گیلانغرب بخش گواور منطقه حیدریه بعد از روستای کاظم خانی سفلی در دامنه کوه های سرکش قرار گرفته و در حد فاصل 50  کیلومتری گیلانغرب می باشد لذا در مسیر این اتش سوزی واقع شده بوند .

 

پروین اظهار داشت: نظر به گستره اتش سوزی و کندی مهار ان به واسطه صعب العبور بودن و البته پای کار نبودن برخی متولیان ، اتش به شدت در حال پیشروی است و نیازمند کمکهای مسئولان و البته مردم عزیز هستیم .

وی گفت: اکنون غیر از منابع طبیعی ،گروه کوهنوردی گیلانغرب  و اعضای فعال و دلسوز انجمن سبز زاگرس ، مردم بومی هم با تلاش بی وقفه پای کار هستند اما حقیقتا این میزان فعالیت کافی نیست و باید اعضای مدیریت بحران شهرستان و استان با جدیت بیشتر به این حادثه ورود کنند چرا که اکنون این جنگل و مراتع نیازمند کمک و تدبیر انها هستند .

وی در حصوص میزان خسارت وارده به جنگل و مراتع بر اثر این اتش سوزی به خبرنگار مطلع الفجر گفت :در این زمان که با شما صحبت میکنم آتش سوزی از طرف حیدریه و گیلانغرب تقریبا مهار شده و تا کنون حدود 400 هکتار از جنگلهای غنی منطقه  و مراتع سرکش در حریق سوختندکه نزدیک به 80 درصد انرا بافت جنگلی تشکیل میدهد.

دبیر انجمن سبز زاگرس  در پاسخ به این سوال که ایا اتش مهار شده است ابراز داشت:در محورهای یاد شده مهار شده اما آتش اکنون  از طرف گلین در حال پیشرفت می باشد.

پروین با انتقاد از رویه شعار گونه و غیر اجرایی برگزاری جلسات توجیهی در خصوص مهار اتش سوزیهای احتمالی در ماههای قبل  از سوی ادارات متولی گفت : مردم و دلسوزان حاضر در معرکه اتش سوزی اکنون با حد اقل امکانات در حال رویاروی با اتش و مهار ان هستند در حالی که حضور مدیران در کنار مردم میتوانست انگیزه و اهتمام انها را بیشتر کند .

 

در سال گذشته صدها هکتار از جنگل و مراتع گیلانغرب در اتش سوخت  و این مهم نیازمند تدبیری اساسی در مدیریت بحران است ، بی تفاوتی و سهل انگاری در این حوزه خسارت های جبران ناپذیری را برای منطقه به بار خواهد اوردو بی شک اتش سوزیهای سالهای قبل باید درسهایی را در حوزه مدیریت بحران در راستای موجهه کیفی تر به همراه آورده باشد . .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد