کد خبر: 110187|16:50 - 1396/03/05
نسخه چاپی

خطیب نماز جمعه گیلانغرب؛

پیروزانتخابات، مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند /اقدامات خشونت بار و کشتار جوانان ،راهی به ثبات و تثبیت حکومت بحرین نخواهد گشود

پیروزانتخابات، مردم ایران  و نظام جمهوری اسلامی هستند /اقدامات خشونت بار و کشتار جوانان ،راهی به ثبات و تثبیت حکومت بحرین نخواهد گشود
مطلع الفجر: امام جمعه موقت گیلانغرب گفت:باید حضور حماسی، در عین ارامش و متانت را ویژگی انتخابات نظام اسلامی دانست و حقاً پیروزانتخابات، مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین  سید سیف اله موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی مسجد جامع گیلان غرب  اظهار داشت :حضور شور انگیز و در عین متانت ملت ایران در پای صندوقهای رای  انتخابات  ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و ثبت یک برگ درخشان دیگر از حضور مردم در عرصه انتخابات  نشان از تثبیت نظام  مردم سالاری در ایران اسلامی دارد.
وی تصریح کرد: درانتخابات اخیر مردم  در حالی برای انتخاب رییس جمهور و اعضای شوراهای شهر و روستا پای صندوقهای رای رفتند که بسیاری از کشورهای منطقه ما دچار بحران و نابسامانی هستند .

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود: دشمنان بسیاری از نارضایتی مردم و عدم حضور انها در انتخابات دم میزدند و برخی در داخل هم با تصورات خام خود از عدم حضور مردم و سرد بودن فضای انتخابات سخن می گفتند در چنین شرایطی مردم ایران در اوج شور و درعین  حفظ امنیت ف، متانت و ارامش به پای صندوقهای رای رفتند  .

حجت الاسم موسوی ابراز داشت : مردم با حضور منسجم در عرصه انتخابات  نشان دادند که هر رای در انتخابات اولا  رای برای نظام اسلامی و رای برای حفظ کشور و تداوم  پیشرفت نظام استو از این جهت باید  حضور حماسی ،  در عین ارامش و متانت را ویژگی انتخابات نظام اسلامی دانست و بیان داشت ایران اسلامی  نشان داده است که مردم سالاری دینی را نهادینه ساخته است .

 *اینکه مردم اعتراضات خودرا به مراجع قانونی ارجاع دادند جای تقدیر است

وی گفت:نکته قابل توجه دیگر بلوغ سیاسی ملت حزب الله بود که با همه بی تدبیری و تخلفات و کندی عمل  منشیان و عاملان اخذ رای  که نارضایتی هایی را ایجاد کرد ، اما به عوامل فتنه 88 فهماندند برای انان  مصالح نظام و انقلاب از کرسی های قدرت 4 ساله رجحان دارد .

 امام جمعه موقت گیلانغرب  یاد اور شد : جای تقدیر و تشکر است از صبر و شکیبایی که بخش قابل توجهی از مردم نسبت به فرایند و نتایج انتخایات  از خود نشان دادند  و با ارجاع اعتراضات به مراجع قانونی  از فتنه های احتمالی و سو استفاده  معاندان و منافقان جلوگیری کردند ، هرچند تعرض به ارکان نظام  و شکستن حریم نهادهای رسمی  و قانونی همچون قوه قضایی ، سپاه و بسیج صدا و سیما و برخی  نهادهای وابسته با حاکمیت و تحریک احساسات و ترساند احادی از مردم نسبت به اینده خلاف مصالح ملی بوده  و باعث گلایه و رنجش دلسوزان انقلاب و نظام شد .

 امام جمعه موقت گیلانغرب بر ضرورت تحقق وعده های دولت تاکید و تصریح کرد:رمز تقویت امید به اینده  نشاط و سرزندگی مردم  قطعا تامین انتظارات و تحقق وعده هایی است که داده شده وعده هایی که به طور شفاف و روشن در حافظه مردم ثبت گردید  و همواره از دولت مردان  مطالبه گری خواهند کرد .

 حجت الاسلام موسوی  در ادامه خطبه ها  به  جنایات اخیر حاکمان ظالم بحرین  اشاره کرد و ابرای داشت: حکومت بحرین در روزهای اخیر با افزایش فشار و جنایات خود  علیه مردم بی دفاعش  دست به خشونت علیه مدافعان منزل ایت اله شیخ عیسی قاسم زده و با خون ریزی تلاش در دستگیری و برخورد با این رهبر مذهبی مردم کرد .

*اقدامات خشونت بار و کشتار جوانان ،راهی به ثبات و تثبیت حکومت بحرین نخواهد گشود

  وی تصریح کرد :مطابق اخبار منتشر شده  ماموران حکومتی بحرین که مورد حمایت ماموران خارجی ال سعود ملعون هستند با یورش و تهاجم به مردم و ضرب و شتم گسترده انان ایت اله شیخ عیشی قاسم رهبر مذهبری مردم بحرین را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب ضمن محکوم کردن این اقدام مذموم و نابخدانه  گفت :این اقدام در حالی صورت گرفته که پیش از این نیز  حکومت بحرین از انواع اقدامات  خشونت بار ومغرضانه جهت سرکوب اعتراضات مردمی و حذف رهبران دینی مردم   فروگذار نکرده بود .

امام جمعه موقت گیلانغرب اظهار داشت: به نظر میرسد که برخورد خشونت بار با مردم و کشتار جوانان بحرینی  و سرکوب علمای دین ، راهی به ثبات و تثبیت حکومت بحرین نخواهد گشود بلکه حکومتی که به سرکوب مردم روی اورد و با جنایت به دنبال ایجاد رعب در ساکنان یک سرزمین باشد درحال زمینه سازی برای سقوط خویش و از میان برداشتن خود است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد