کد خبر: 110180|10:30 - 1396/03/03
نسخه چاپی

یک دندانپزشک در گفتگو با مطلع الفجر؛

عدم رعایت بهداشت و الگوی نامناسب تغذیه ،عامل مهم پوسیدگی دندان در کودکان است+ تصاویر

عدم رعایت بهداشت و الگوی نامناسب تغذیه ،عامل مهم پوسیدگی دندان در کودکان  است+ تصاویر
مطلع الفجر: یک دندانپزشک گفت :در حوزه بهداشت دهان و دندان باید گفت که عدم رعایت بهداشت و الگوی نامناسب تغذیه به عنوان دو عامل مهم موجب پوسیدگی دندانهای کودکان می‏شود

خانم دکتر شهلایی  دندانپزشک در حاشیه مراسم معاینه دندان کودکان مهد و پیش دبستانی پارمیدا در گیلان غرب در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجربر اهمیت اطلاع رسانی و آموزش بهداشت دهان و دندان تاکید و اظهار داشت : در جامعه کنونی مردم آگاهی لازم را درباره بهداشت دهان و دندان ندارند که این امر بیشتر به آموزش در خانواده ها بازمی گردد.


وی تصریح کرد : اگر در خانواده ای رسیدگی به دندان برای پدر و مادر مهم باشد، فرزندان نیز به رعایت بهداشت دهان و دندان می پردازند اما در خانواده هایی که والدین آنها به این امر اهمیتی نمی دهند، فرزندان هم از سلامت و دهان و دندان کافی برخوردار نیستند.


  این دندانپزشک  به اهمیت دندانپزشکی کودکان در بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: به درستی که سلامتی و بهداشت دندانهای شیری نقش مهمی را در سلامتی دندانهای دائمی ایفا می‏کند. دندانهای شیری سه مسئولیت را بر عهده دارند که عبارتند از جویدن، زیبایی چهره کودک ایجاد مسیر برای رویش دندانهای دائمی.
 
 دکتر شهلایی  توجه به بهداشت دهان و دندان از همان دوران کودکی را حائز اهمیت دانست و اذعان کرد :چنانچه  در دندانهای دوره کودکی مشکلی وجود داشته باشد، تاثیرات منفی بر جای خواهد گذاشت، به علاوه اینکه اگر دندان‌های شیری سالم باشند و در زمان درست خود لق شده و بیفتند جدا از اینکه زیبایی و امکان تغذیه سالم را برای کودک به ارمغان می‌آورند، زمینه رویش صحیح دندان‌های دائمی را نیز فراهم می‏کنند.

 وی یاد اور شد : مقوله پر اهمیت بهداشت دهان و دندان کودک از سویی به خود کودک و آموزش‎ها‏ی والدین و مربیان و از سوی دیگر به مراجعات و بررسی‎ها‏ی مکرر در دندانپزشکی‎ها‏، بستگی دارد.


 این دندانپزشک  گفت:در پیش گرفتن رفتارهایی که به سلامت دهان و دندان می‏انجامد و نیز رعایت تمامی نکات بهداشتی به دقت صورت بگیرد، بازهم نیاز به بررسی‎ها‏ی دندانپزشکی حذف نمی شوند، در واقع دندانپزشک هم می‏تواند نقش پیشگیرانه را ایفا و هم به عنوان درمانگر، تمامی بیمارهای مربوط به دهان و دندان را بر طرف کند.


دکتر شهلایی عدم رعایت بهداشت و الگوی نامناسب تغذیه را علت اصلی پوسیدگی دندان نام برد و  ابراز داشت:در مطب‎ها‏ی دندانپزشکی علاوه بر درمان و رفع بیماری‎ها‏ و پوسیدگی‎ها‏ی دندانی، توصیه‎ها‏ی نیز انجام می‏شود که از آن جمله    به مشورت در مورد خرید مسواک ،آموزش نحوه صحیح مسواک زدن کودکان و توصیه دندانپزشکان در مورد الگوی غذایی کودکان میتوان اشاره کرد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد