کد خبر: 110178|15:06 - 1396/03/01
نسخه چاپی

با حضور طبیعت دوستان؛

مانور اطفاء حریق در سطح منابع جنگلی شهرستان گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر

مانور اطفاء حریق در سطح منابع جنگلی شهرستان گیلان غرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر:در آستانه اغاز فصل گرم سال ،مانور اطفاء حریق در سطح منابع جنگلی شهرستان گیلان غرب برگزار شد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،در آستانه اغاز فصل گرم سال ،لحظاتی قبل  مانور اطفاء حریق در سطح منابع جنگلی شهرستان گیلان غرب  با حضور  جمعی از طبیعت دوستان و اعضای انجمنهای  طبیعت دوست استان از جمله انجمن سبز زاگرس  و با حضور  مدیر کل منابع طبیعی  استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی  ، مسئول اداره ترویج و آموزش  و همچنین کارکنان منابع طبیعی گیلانغرب ، اعضای ستاد بحران و بخشدار گیلانغرب  برگزار شد.

رییس منابع طبیعی گیلان غرب در  در این مانور  اطفاء حریق که در منطقه جنگلی ناودار گیلانغرب برگزار شد ضمن تشکر از تعاملی که بین دستگاههای اجرایی شهرستان  وجود دارد از حضور و همکاری مردم عزیز ، طبیعت دوستان انجمنها و مسئولان استانی و شهرستانی حاضر  و فعال در بحث اطفاء حریق صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.


    دکتر جبار ولی پور   در حاشیه این مانور در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجرضمن تاکید بر فرهنگ سازی عمومی به منظور صیانت از منابع طبیعی ، در مورد مهمترین اهداف برگزاری این مانور اظهار داشت :ارزيابي توانايي هاي عوامل اطفاء حریق در مواجهه با اتش سوزی  ، آمادگي پرسنل اداره منابع طبیعی  و چگونگي مديريت بحران در هنگام حريقفراهم نمودن تجهيزات در حالات اضطراري ، رفع نواقص احتمالي از مهمترین اهداف این برنامه بود .
وی همچنین  ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین دستگاههای اجرایی عضو مدیریت بحران شهرستان را اهداف مهم این مانور عنوان کرد  و تصریح نمود: شهرستان گیلانغرب به لحاظ وسعت جغرافییایی جنگلی و مرتعی غنی به دنبال بارشهای دو سال اخیر  بیش از هر زمان دیگر در فصل خشک و گرم سال نیازمند مراقبت و حفاظت عمومی از سوی همه ما مردم است.

این مسئول در خصوص  اینکه چه تدابیری نسبت به سالهای گذشته رای کاهش خسارتهای ناشی از اتش سوزیهای شهرستان در نظر گرفته شده گفت : ما به منظور  کاش خسارتها و همچنین فرهنگ سازی عمومی برنامه و جلساتی را برگزار کرده ایم و حتی به منظور پاره ای برنامه های خاص با مدیر کل محترم منابع طبیعی استان رایزنی نموده ایم تا تعداد دیدبانهای منابع طبیعی را در مراکز دهستانها ی گیلا غرب افزایش دهیم و اکنون پیگیر این موضوع هستیم .

ولی پور ابراز داشت : برنامه دیگر در دست اقدام  عقد تفاهم نامه ای به نمایندگی از فرمانداری و منابع طبیعی  با اعضای شورای روستادر دهستان هاست که در قبال تعاملی دو سویه و ارایه خدماتی از سوی منابع طبیعی در حوزه تجهیز روستاها به لحاظ واقع شدن در بطن منابع طبیعی  این رویه اجرایی می شود .

شهرستان گیلانغرب  در غرب استان  کرمانشاه با بیش از 72 هزار تن جعمیت در غرب استان کرمانشاه دارای 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که از این میزان 100 هزار هکتار آن مرتع و بقیه جنگل است.

در سال گذشته به لحاظ اتش سوزیهای مکرر  در گیلانغرب طی 20 فقره اتش سوزی بزرگ  بیش از 600 هکتار از مراتع و جنگلهای گیلانغرب در اتش سوخت .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد