کد خبر: 107017|13:31 - 1395/07/30
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب :

ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات بخش قابل توجهي از خلاءهاي موجود در این عرصه را رفع خواهد کرد

ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات  بخش قابل توجهي از خلاءهاي موجود در این عرصه را رفع خواهد کرد
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت:ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي مطابق قانون اساسي ازجمله اسناد بالادستي در نظام جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود که بخش قابل توجهي ازخلاءهاي موجود در این عرصه را رفع خواهد کرد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه و در مصلی مسجد جامع گیلان غرب  به  اهمیت ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي  اشاره کرد و اظهار داشت :ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي و محتواي مهم و تأثيرگذار اين سياست‌ها ازجمله مسائلي است كه نيازمند تبيين و تحليل جدي است.


وی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام،سياست‌هاي كلي حاكم بر انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران را به قواي سه‌گانه و مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ كردند، اين سياست‌ها مطابق قانون اساسي ازجمله اسناد بالادستي در نظام جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود و همه مسؤولان و نهادهاي تصميم‌گيري در جمهوري اسلامي ايران موظف به رعايت اين سياست‌ها در تصميمات خود هستندواين سياست‌ها و اقداماتي كه بر اساس آن‌ها بايد صورت گيرد مي‌تواند بخش قابل توجهي از خلاءهاي موجود در عرصه انتخابات در نظام اسلامي را پوشش داده و برطرف نمايد.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب به تشریح  ماهیت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي مبتني بر اراده و حمايت مردمي است و از ابتداي شكل‌گيري خود تا كنون همواره با پشتيباني مردمي و حمايت و حضور آحاد مردم بوده است كه توانسته از مشكلات عبور كرده و در برابر دشمني‌ها بايستد و البته يكي از اصلي‌ترين زمينه‌هاي ظهور و بروز حضور مردمي در نظام سياسي ايران، حضور در پاي صندوق‌هاي رأي و انتخابات است.


حجت الاسلام مهری افزود: انتخابات را در كنار راه‌پيمايي‌ها مي‌توان از مصاديق حضور و حمايت مردمي و دخالت مردم در عرصه سياسي كشور دانست؛ البته بايد توجه داشت كه انتخابات به‌خاطر ماهيت خاص خود اثري جدي در برگزيده‌شدن مسؤولان كشور دارد و مردم از طريق شركت در نظام انتخابات ايران اسلامي مي‌توانند نقشي جدي در تعيين حاكمان خويش در عرصه‌هاي مختلف ايفا كنند.


وی اذعان کرد:در طول قريب به چهار دهه گذشته، انتخابات‌هاي صورت‌گرفته در ايران اسلامي بر خلاف برخي سم‌پاشي‌ها و تبليغات دشمنان؛ نظام انتخاباتي در ايران همواره از سلامت و صحت قابل قبولي برخوردار بوده است و نتايج انتخابات و بر سر كار آمدن افرادي از گرايش‌هاي سياسي و فكري مختلف نشان از آن دارد كه سلامت و اعتماد مردمي و حضور پرشور در انتخابات از ويژگي‌هاي خاص انتخابات در ايران است.


امام جمعه گیلانغرب  خاطر نشان کرد : سلامت و صحت قابل قبول در انتخابات مختلف ايران كه باعث ايجاد اعتمادي كلي در مردم شده است به اين معني نيست كه نظام انتخابات در كشور با هيچ مشكلي روبه‌رو نيست،اشكالات و معضلات در نظام انتخاباتي كشور البته وجود داشته و دارد اما آنچه مهم است اين است كه در مجموع نظام سياسي كشور مورد حمايت جدي مردم قرار دارد و اعتمادي قابل توجه ميان مردم و نظام سياسي برقرار است.


وی ادامه داد : به‌نحوي كه ميزان مشاركت سياسي مردم در انتخابات بسيار بالاتر از مقياس‌هاي جهاني است. حتي در طول سالهاي اخير كه برخي ناجوانمردانه بر طبل تقلب كوبيدند و نظام اسلامي را به دستكاري و خيانت در آرائ مردم متهم كردند شاهد آن بوديم كه بعد از مدتي حتي حاميان اين دروغ‌گويان نيز دست از چنين اتهامي برداشتند و در انتخابات بعدي شركت كردند و نتايج انتخابات را پذيرفتند.


حجت الاسلام مهری  ابراز داشت:از سوي ديگر بايد توجه داشت كه اخلاق انتخاباتي در ايران اسلامي در مقايسه با جهان از سطحي بسيار بالا و فاخر برخوردار است و در سخت‌ترين رقابت‌هاي انتخاباتي در ايران، مسؤولان و رقابت‌كنندگان احترام و حرمت سياسي را نگه داشته و رعايت كرده‌اند.


وی در این باره تصریح کرد: براي مقايسه ميزان اخلاق انتخاباتي بايد نگاهي به رقابت انتخاباتي در ايران و آمريكا و يا كشورهاي ديگر اروپايي داشت، در همين انتخابات كنوني آمريكا ميزان فضاحت و رسوايي و اعمال ننگ‌آوري كه رقبا براي كسب رأي انجام مي‌دهند، آبروي هر بي‌فرهنگي را در عالم برده است.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب ضمن عدم انکار ضعف هایی در شاکله  نظام انتخاباتی کشور گفت:البته بايد توجه داشت كه در نظام انتخاباتي كشور ما خلاءها و ضعف‌هايي در اين زمينه وجود دارد و اگر خود را با حالت آرماني و وضعيتي كه بايد در آن قرار داشته باشيم مقايسه كنيم، مشخص است كه اكنون در حالت آرماني قرار نداريم و هر چند وضعيت ما در اخلاق انتخاباتي با دنيا قابل مقايسه نيست و سلامت نظام انتخاباتي ايران بسيار بالاست اما بايد توجه داشت كه با آنچه از ما توقع مي‌رود و وضعيت آرماني فاصله زيادي داريم.


*اضمحلال  جبهه کفر  در گرو  اتحاد قومتها و مقاومت ملت‌هاى مسلمان  در مبارزه با فتنه تکفیر است

حجت الاسلام مهری در ادامه خطبه های خود به  اتفاقات سیاسی  منطقه اشاره کرد و تصریح نمود :مدعيان دروغين حقوق بشر و مبارزه با تروريسم، از طرفى ائتلاف سورى عليه داعش راه مى‌اندازند و از طرفى در حمايت از تروريستهاى تكفيرى به‌دام‌افتاده در محاصره و عمليات آزادسازى موصل و حلب، داد آتش‌بس و وامظلوما سر مى‌دهند.


وی گفت :شايد آن روز كه ابوبكر البغدادى را براى برافروختن آتش فتنه تكفير و سپس فرماندهى داعش تربيت مى‌كردند و با تشديد اختلافات دينى، مذهبى، قومى و جنگ روانى ساختگى شيعه و سنى، بستر منطقه و جهان اسلام را براى رشد گروهكهاى تروريستى فراهم مى‌نمودند، هرگز فكر اين‌را نمى‌كردند كه روزى تيرشان به سنگ خورده و با صبورى و مقاومت ملت‌هاى مسلمان به‌ويژه در عراق، سوريه، يمن، بحرين و ديگر مناطق پيرامون ايران بزرگ، مواجه مى‌گردند.


*مقاومت ملتهای ازاده  و نابودی فتنه گران نقاب تزویر را از چهره زر و زور کنار خواهد زد
امام جمعه گیلانغرب  افزود:كيست كه نداند از رهگذر برافروختن آتش فتنه داعش و تكفير و دامن زدن به اختلافات فرقه‌اى و مذهبى، در رأس همه‌ى اهداف شوم‌شان، شكستن امنيت و اقتدار جمهورى اسلامى بود كه به فضل الهى نه تنها به اين قصد شوم دست‌نيافتند كه به اهداف حداقلى در منطقه و كشورهاى مورد طمع و تهاجم هم دست پيدا نكردند و اكنون اراده ملتهاى مسلمان و مظلوم، اعم از شيعه و سنى بر اراده سران شرك و كفر و نفاق فائق آمده است و مى‌رود براى هميشه نقابها را از چهره واقعى زر و زور و تزوير كنار بزند و چهره زشت و كريه عوامل اصلى نفاق و فتنه در جهان را براى همگان به‌ويژه توده‌هاى مردم مسلمان آشكار سازد.


وی گفت:عمليات حلب و به‌ويژه موصل كه رزمندگان و مجاهدان راستين اسلام، حصارهاى قوميتى و مذهبى را شكستند و شيعه و سنى را در صفوف جهاد فى سبيل الله در كنار هم قرار داد، نشان داد نقشه‌ها و توطئه‌هاى كهنه غرب مبنى بر اين‌كه اختلاف بينداز و حكومت كن و يا فتنه تجزيه و تضعيف كشورهاى اسلامى، بر باد رفته است و ديگر هيچ اثرى را به‌دنبال نخواهد داشت جز اضمحلال جبهه كفر و تقويت جبهه مؤمنان و صالحان.


حجت الاسلام مهری ابراز داشت: اميدواريم كوردلانى هم كه تحت تأثير تبليغات و جنگ روانى مرموز مبلغان و مروّجان اسلام آمريكايى و شيعه انگليسى قرار گرفته‌اند ، از خواب غفلت بيدار شده و بدون تعصب‌هاى كور و نابه‌جاى قوميتى و مذهبى، دوشادوش هم و با اتحاد و انسجام در سطح جهان اسلام - تمام توان خود را براى نابودى غده سرطانى اسرائيل معطوف داشته و عليه تمامى دنياى كفر و الحاد، ظلم، ستم و ناامنى، جبهه‌اى به گستردگى همه امت اسلام به‌راه اندازيم تا از اين رهگذر منطقه و جهان اسلام را از لوث وجود گرگان در لباس ميش و نفوذى‌هاى استكبار، پاكسازى نمائيم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد