کد خبر: 106028|11:53 - 1395/06/04
نسخه چاپی

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ؛

افتتاح طرحهای کشاورزی و صنعتی و تولیدی در شهرستان گیلانغرب+ تصاویر

افتتاح طرحهای کشاورزی و صنعتی و تولیدی در شهرستان گیلانغرب+ تصاویر
مطلع الفجر:در سومین روز از هفته دولت باحضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کشور چهار طرح مهم کشاورزی و صنعتی امروز در شهرستان گیلانغرب کلنگ زنی ومورد بهره برداری قرارگرفت.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،در سومین روز از هفته دولت باحضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج  کشاورزی کشور  چهار طرح مهم  کشاورزی و صنعتی امروز در شهرستان گیلانغرب  کلنگ زنی ومورد بهره برداری قرارگرفت.

دکتر اسکندر زند که به نمایندگی از دولت در این شهرستان حضوریافت  ابتدا در مزار شهدای شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا و بویژه شهدای دولت ادای احترام کرد.

وی سپس در مراسم  کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ سیستم آبیاری تحت فشار در 4هزار هکتار از اراضی تحت پوشش سد زاگرس  با اعتبار 800 میلیارد ریال شرکت کرد در این مراسم دکتر زند در جمع کشاورزان و مسئولین در سخنانی با بیان اینکه در هفته دولت 2430 طرح کشاورزی در سطح کشور مورد بهره برداری و یا کلنگ زنی قرار میگیرد ابراز داشت: این طرحها با اعتبار 1530 میلیارد تومان است که اشتغالزایی 53هزار نفر   مستقیم و منتفع نمودن 84هزار خانوار   را درپی خواهد داشت.

این مسئول افزود :اکثر این طرحها برمبنای مرتفع نمودن مشکلات آب ، افزایش بهره وری در آب و افزایش ضریب خود اتکایی و عمدتا در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی ایجاد می گردند که وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان تلاش خواهد  کرد با بهترین بازدهی و بموقع  محقق گردند.

فرماندار شهرستان گیلانغرب هم در سخنانی با قدردانی از حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در گیلانغرب اظهارداشت: همه ما بعنوان مجموعه دولت تدبیر وامید برخود می بالیم که نوکر وخدمتگزار مردم هستیم.

  دکتر زند در ادامه سه طرح بزرگ فرآوری معدنی و تبدیلی دیگر را نیز  افتتاح نمود  که فاز اول مجتمع فرآوری قیر طبیعی شهید مسعود شاهمرادی در تنگه حاجیان یکی از این طرحهای بزرگ بود  این واحد اولین واحد با کیفیت و بزرگترین واحد  فرآوری قیر طبیعی وتولید انواع  پودر میکرونیزه  استان در سه فاز است که فاز اول آن   با تولید سالیانه 30 هزار تن راه اندازی شد .

واحد تولید پودر بیتومین قیر طبیعی سامان پردیس با تولید سالیانه 50 هزار تن پودر بیتومین  و واحد تولید شن وماسه  کاشمری در کله شک با تولید سالیانه  50 هزارتن انواع شن وماسه دو طرح دیگری بودند که بهره برداری از آنها آغاز شد.

  بهره برداری از این طرحها  علاوه بر ایجاد تحول مثبت در بخش کشاورزی و فرآوری معادن قیر طبیعی شهرستان 1250 فرصت  شغلی جدید را نیز بدنبال خواهد داشت فرماندار شهرستان گیلانغرب مجموع اعتبارات این طرحها را 860میلیارد ریال اعلام نمود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد