کد خبر: 104386|14:48 - 1395/04/04
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه ؛

آغاز بازى فوق‌العاده خطرناك آل خلیفه با اهانت به آیت‌الله شیخ عیسى قاسم /از مهم‌ترین راه‌كارهاى تحقق دانشگاه انقلابی فراهم کردن فعالیت گروه‌های انقلابى است

آغاز بازى فوق‌العاده خطرناك  آل خلیفه با اهانت به آیت‌الله شیخ عیسى قاسم /از مهم‌ترین راه‌كارهاى تحقق دانشگاه انقلابی فراهم کردن فعالیت گروه‌های انقلابى است
مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت:مسلم است كه انقلابى بودن در دانشگاه به معنى آن نیست كه با ضرب و زور و كارهایى كه با دانشگاه تناسبى ندارد اقداماتى انجام شودو البته انقلابى بودن به معنى آن است كه همه آن‌چیزهایى كه براى سعادت كشور لازم است، در دانشگاه تأمین شود.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در جمع نمازگزاران گیلانغرب و در  مصلی مسجد جامع  این شهرستان  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در جمع اساتید، نخبگان علمى و پژوهشگران دانشگاه‌ها، پارك‌هاى علم و فناورى و مراكز علمى و تحقیقاتى  اظهار داشت: یكى از مهم‌ترین نكات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب  در این دیدار ، مسأله انقلابى بودن و انقلابى ماندن دانشگاه در كشور است.

 

وی تصریح نمود :متاسفانه آنچه شاهد آن هستیم، كم‌توجهى یا غفلت از این امر است همچنان که  رهبر معظم انقلاب نیز به‌صراحت به این نكته توجه دادند كه گاه به‌گونه‌اى عمل مى‌شود كه گویى نهادهاى رسمى نظام براى فعالیت در دانشگاه به‌دنبال تقویت جریان‌هایى مخالف انقلاب هستند و یا نسبت به فعالیت‌هاى مخالف انقلاب در دانشگاه‌ها توجهى ندارند.


امام جمعه گیلانغرب افزود:انقلابى بودن یعنى توجه به مسائل كشور و تلاش براى خدمت به مردم و سعادت دنیا و آخرت ایشان را تأمین كردن ،حال  دانشگاهى كه وابستگى را ترویج كند و یا در آن زمینه فعالیت گروهك‌هاى تجزیه‌طلب و ضدامنیت كشور فراهم شود، چه نسبتى با انقلاب اسلامى بر قرار مى‌كند؟


حجت الاسلام والمسلمین مهری تاکید کرد :مسلم است كه انقلابى بودن در دانشگاه به معنى آن نیست كه با ضرب و زور و كارهایى كه با دانشگاه تناسبى ندارد اقداماتى انجام شود. انقلابى بودن به معنى آن است كه همه آن‌چیزهایى كه براى سعادت كشور لازم است، در دانشگاه تأمین شود.


وی یاد اور شد : به تعبیر رهبر معظم انقلاب، براى تأمین اهداف آتى انقلاب پیشرفت علمى لازم است، انضباط اخلاقى لازم است، خویشتن‌دارى دینى در محیط دانشگاه لازم است، بصیرت سیاسى لازم است، احساس هویّت و افتخار به هویّت لازم است و... انقلابى بودن یعنى تلاش براى تأمین این نیازها و تلاش براى پایبندى به این آرمان‌ها.


*از مهم‌ترین راه‌كارهاى تحقق دانشگاه انقلابی فراهم کردن فعالیت گروه‌های انقلابى است

خطیب نماز جمعه گیلانغرب گفت:متاسفانه درشرایط كنونى برخى عملكردهاى غلط در عرصه دانشگاه‌هاى كشور به‌حدى جدى شده است كه رهبر معظم انقلاب نیز به‌صراحت نسبت به آن در یك‌ تریبون عمومى تذكر مى‌دهند.


وی تصریح نمود:روشن است كه انقلابى‌گرى با آیین‌نامه و دستور العمل ایجاد نمى‌شود و باید براى آن تلاش جدى كرد و یكى از مهم‌ترین راه‌كارهاى آن زمینه‌سازى براى فعالیت گروه‌ها و نهادهاى انقلابى مانند بسیج و دیگر تشكل‌هاى دانشجویى است كه دل در گرو انقلاب اسلامى دارند.


امام جمعه گیلان غرب گفت:امید است كه مسؤولان دانشگاه‌هاى كشور و خصوصا مسؤولان عالى دولتى این تذكر صریح رهبرمعظم انقلاب را دریافت كنند و مورد توجه جدى قرار دهند.

 

حجت الاسلام مهری به مظلومیت مردم بحرین اشاره و ابراز داشت:مردم مسلمان و مظلوم بحرین سالهاست كه تحت ظلم، تبعیض، بى‌عدالتى، تحقیر و اقدامات خشن و ضدانسانى آل خلیفه قرار دارند، مردم نجیب و صبورى كه به‌رغم فشارهاى سنگین و برخوردهاى نژادپرستانه رژیم وابسته بحرین ، بدون دادن هرگونه بهانه‌اى به ‌دست آل خلیفه، همواره به‌دنبال احقاق حقوق حقه خود به‌صورت مسالمت‌آمیز بوده اند اما گستاخى آل خلیفه به جایى رسیده كه با نادیده گرفتن نجابت مردم و با سوءاستفاده از سكوت معنادار سازمان‌هاى حقوق بشرى به‌ویژه سران پرمدعاى آمریكا و كشورهاى غربى، هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خفقان و فشار بیشتر بر ملت بحرین افزوده است


*آل  خلیفه باید بدانند که با اهانت و تعرض به آیت‌الله شیخ عیسى قاسم، بازى فوق‌العاده خطرناكى را آغاز كرده‌اند

وی تعرض به آیت‌الله شیخ عیسى قاسم را از سوی ال خلیفه به شدت محکوم و یاد اور شد : آنچه رژیم وابسته آل خلیفه و اربابان و حامیانش باید بدانند این است كه با اهانت و تعرض به آیت‌الله شیخ عیسى قاسم، بازى فوق‌العاده خطرناكى را آغاز كرده‌اند كه اگر با استمرار فشارها و اهانت به ساحت مقدس علم و فقاهت همراه باشد، سرآغاز انتفاضه خونینى است كه عواقب آن به‌عهده كسانى خواهد بود كه به گستاخى حكام بحرین مشروعیت داده و این بازى مرگ و زندگى را دامن زده‌اند.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب گفت :قطعاً در تداوم ظلم و جنایت نسبت به مردم مظلوم بحرین، سلب تابعیت از آیت‌الله شیخ عیسى قاسم و تشدید رویكردهاى امنیتى عليه رهبران دینى و سیاسى بحرین و ضدیت با اعتقادات و مبانى دینى و نیز دستبرد به اموال و وجوهات شرعى مردم بحرین، جرقه‌هایى است كه به انبار باروت زده خواهد شد.


حجت الاسلام مهری افزود:تجاوز به حریم علم و فقاهت و نادیده گرفتن حقوق یك ملت مظلوم و صبور، بالاخره كاسه صبر امت اسلام و شیعیان جهان را به‌سر خواهد آورد و آتش قهر ملت‌هاى مسلمان را به‌گونه‌اى برخواهد افروخت كه نابودى رژیم سفاك و آلت دست استكبار و وهابیت آل سعود بحرين، كمترین پیامد آن خواهد بود.


* مسؤولین سیاست خارجى ایران پرونده خسارات جنگ هشت‌ساله ایران راتا حصول نتیجه پیگیر باشند


خطیب نماز جمعه گیلانغرب مناسبت  بمباران شیمیایى سردشت در سال 1366 وروز مبارزه با سلاح‌هاى شیمیایى و میكربى را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:اكنون پس از گذشت 28 سال از پذیرش قطعنامه 598 و حوادث مختلفى كه در خاورمیانه و مناسبات بین‌المللى كه طى این سالها رخ داده است؛ هم‌چنین آشكار شدن زوایاى پنهان جنایت جنگى صدام، از متولیان و مسؤولین سیاست خارجى ایران باید پرسید كه پس از این سالها در احقاق حق تضییع‌شده هزاران انسانى كه قربانى سیاست‌هاى جنگ‌طلبانه قدرتهاى شرق و غرب قرار گرفتند، چه كرده اند؟


حجت الاسلام مهری تصریح نمود:باید از متولیان فرهنگى كشور نیز پرسید چرا اكثر دانش‌آموزان و جوانان ایران از بمباران اتمى شهر هیروشیما و ناكازاكى آن‌هم در جنگ جهانى دوم كه بیش از نیم قرن از آن مى‌گذرد، مطلع‌اند اما همین نسل سوم انقلاب در نشریات و رسانه‌هاى تصویرى از بزرگ‌ترین جنایت جنگى كه تنها 28 سال از آن مى‌گذرد، كمتر مطلبى مى‌دانند؟!


امام جمعه گیلانغرب  مسئولان را به جدیت در پیگیری  مفاد قطعنامه 598  توصیه کرد و گفت: مردم ایران از نمایندگان خود در مجلس شوراى اسلامى و دیگر مسؤولین در وزارت امور خارجه و نمایندگان ایران در مجامع بین‌المللى انتظار دارند كه از طریق راههاى دیپلماسى، پرونده خسارات جنگ هشت‌ساله ایران را نه تنها در دادگاه رسیدگى به جنایات صدام پیگیرى كرده بلكه مفاد دیگر قطعنامه 598 را در سازمان ملل تا حصول نتیجه دنبال نمایند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد