کد خبر: 102801|10:32 - 1395/02/26
نسخه چاپی

رویش های نو درحوزه اقتصاد مقاومتی؛/2

زنان روستایی هم کمر همت به تحقق اقتصاد مقاومتی بسته اند/فعالیت برای امر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی زن و مرد نمی شناسد

زنان روستایی هم کمر همت به تحقق اقتصاد مقاومتی بسته اند/فعالیت برای امر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی زن و مرد نمی شناسد
مطلع الفجر:اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است که باید همه دستگاه‌ها متناسب با شرح وظایف خودو بومی سازی آن از همه بسترهای موجود بر ای تحقق عینی و عملی این مقوله بهره گیرند .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، در شرایطی که توجه به امر خودکفایی ، اشتغالزایی و قطع وابستگی به خارج  از اهمیت خاص برخوردار است توجه به تحقق  عملی و رویش طرح های اقتصاد مقاومتی حتی در روستاهای دور افتاده و محروم هم مقوله ایت که بسیج با پتانسل تاثیر گذار خود در ان عرصه ها وارد شده و بستر اشتغالزایی و تولید را رقم زده است .

 

 البته در کنار این فعالیتها  و در این راستا  و به منظور پشتیبانی از روند بهینه سازی و عملیاتی شدن برنامه ها ی جاری در عرصه اقتصاد مقاومتی ،باید همه دستگاه ها و مسئولان از ظرفیت های خود برای تحقق شعار سال و منویات مدنظر مقام معظم رهبری استفاده کنند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۹۵ را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند که نشان دهنده اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی است و البته برای درک و لمس این مهم باید مردم ، دستگاهها و متولیان امور اشتغالزایی و اقتصادی در چهارتوجه تمکین به این مقوله حرکت کنند تا شاهد ثمره این طرح ارزشی با رویکرد استقلال و خودکفایی برسیم.

 

 از زاویه دیگر هم باید گفت که اقتصاد مقاومتی  می بایست در میدان عمل نشان داده شود و این مهم با همکاری دولت و مجلس در مقام اجرا و قانونگذاری  باید در مسیر تحقق بیش از پیش قرار گیرد ، در سالهای اخیر فعالسازی طرح های اقتصاد مقاومتی از راه واگذاری تسهیلات مرتبط در این خصوص توسط بسیج سازندگی نمود عینی ، اجرایی و عملی به خود گرفته و حتی در روستاهای محروم و دور افتاده شهرستانی نیز به همت بسیج، شاهد فعالسازی این طرح ها هستیم .

 

از انجا که تاکید کلی به منظور نهادینه کردن یک امر تاثیر گذار اقتصادی در مقام عمل  نیازمند همت عمومی است  باید گفت که فعالیت در عرصه هایی نظیر تولید و راه اندازی طرح های خانگی در حوزه اقتصاد مقاومتی اگر از حمایتهای لازم برخوردار باشد و به اصطلاح زیر پر و بال داوطلبان جویای کار گرفته شود بی شک روستاها میتوانند بستری  مناسب برای نیل به اهداف بنیان محور از ساختار  اقتصادی خانواده ها به شمار اید .

 

اگر چه  این طرح ها ممکن است کوچک به شمار  ایند اما در سطح کلان اورده ای غیر قابل چشم پوشی  در امر تولید را به ارمغان می اورند که از ان به عنوان  پایه های اولیه تولید داخلی یاد می شود

.

انچه میخوانید چکیده به ثمر نشستن طرح هایی کوچک اما پویا است که در روستاهای دور دست و محروم گیلانغرب به همت بسیج سازندگی  در لوای  توجه عملی به این مقوله عینیت یافته است ؛

 

 یکی از روستاهای دهستان چله در شهرستان گیلانغرب به لحاظ وضعیت اقلیمی و محیطی مناسب  بستری را فراهم اورده است تا انگیزه لازم در اهالی روستا به منظور استفاده از تسهیلات  اقتصاد مقاومتی فراهم گردد و به منظور تحقق روحیه خودکفایی و استقلال  استقبال خوبی از این مهم به عمل آید.

 خانم فرنگیس پرمهر در این روستا علاقه و رغبت خود برای گرایش به یک طرح اقتصاد مقاومتی با حلاوت و شیرینی خاص خود چنین شرح میدهد؛

 این مجری طرح اقتصاد مقاومتی در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجربا اشاره به اینکه اشتغالزایی در امر اقتصادی مقاومتی مردو زن نمی شناسد اظهار داشت :بنا به ضرورت و احتیاجی که دیدم و به منظور حرکت در مسیر خودکفایی در خانه و خانواده تصمیم گرفتم برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از طریق بسیج سازندگی اقدام کنم چرا که اعتقادم بر این است که حرکت در مسیر خودکفایی و اشتغالزایی و کار برای خانواده مردو زن نمیشناسد و همت بلند ادمهاست که موفقیت آور است .

 

پرمهر با اشاره به اینکه نزدیک به 60 کندو زنبور عسل دارد  افزود :طرح پرورش زنبور عسل ، طرحی بود که من به شدت به ان علاقه داشتم و همواره ارزو داشتم مقدمات اجرای آن برایم فراهم شود و خدا را شکر از طریق بسیج توانستم به این خواسته ام دست یابم.

 

وی گفت به منظور راه اندازی طرح پرورش زنبور عسل مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردم که برای ساخت کندو و زنبور  عسل و سایر امورات هزینه کردم که در کنار کاری که میکنم و به لحاظ علاقه ای ام  سالی دو دوره فروش محصول عسل دارم .

 

این مجری فعال طرح اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : در هر دوره با توجه به کسرت تعداد کندوهای موجودم، فروشی معادل 70 کیلوگرم رادر بازار دارم و این محصول  در بازار با کیلوی 250 هزار ریال به فروش میرسد .

خانم پرمهر در خصوص اشتغالزایی این طرح هم گفت: خودم و شوهرم با توجه به علاقه ای که داریم برایمان اشتغالزایی خانگی فراهم کرده است و البته امیدواریم که مسئولان عزیز همچنان که ما را در راه اندازی و فعالسازی این طرح یاری کردند برای بازار فروش  محصولات هم ما را یاری کنند و چیزی مثل قطب بندی صنایع تبدیلی را مد نظر داشته باشند .

 

 

  دقیقا در روستایی بالاتر  و در مسافتی چند دهه کیلومتری طرح فعال دیگری که به همت بسیج سازندگی برای یک خانواده اجرا شده بود علاوه بر  اشتغال مجری طرح دو نفر  دیگر هم به طور غیر مستقیم از ان بهره گرفتند ، بله طرح مذکور هم  توسط یک جوان علاقمند به فعالیت اقتصادی راه اندازی شده است؛

 

صفا بهجتی که اهل روستای شیرزادی چله و جوانی دارای مدرک تحصیلی دیپلم است در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر، از اهمیت طرح های اقتصادی گفت و اظهار داشت : حقیقتا در این روزا پیدا کردن کار دولتی مشکل است ولی انسان نباید نا امید شود و در هر عرصه ای که انگیزه و توان لازم را در خود دید باید وارد میدان  فعالیت شود .

مجری طرح دام سبک  اقتصاد مقاومتی افزود: طرح بنده از طریق دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه و بنا بر انگیزه شخصی دایر شده و اکنون خدا را شکراز وضعیت موجود ان راضی هستم .

 

وی گفت : به منظور راه اندازی طرح مبلغ 150 میلیون ریال از بسیج تسهیلات دریافت کرده ام و با اورده شخصی اندک توانسته ام 50 راس دام خرید کندم  که از در امد سالانه انها هم با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب امسال و سال گذشته توانسه ایم هر سال 250 میلیون ریال در آمد داشته باشیم .

بهجتی اظهار داشت : به منظور اداره این طرح خودم ، برادرم و پدرم به فعالیتی روی اورده ایم که حقیقتا در زندگی شخصی و مالی و اقتصادی ما تاثیر خوبی داشته و از لحاظ مالی ما را کمک کرده  و از اینکه دراین حوزه توانسته ام فعالتی داشته باشم خرسندم و رضایت دارم.

 

بسیج   گیلانغرب  درسال 94 در مجموع  110طرح اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه برای افراد جویای کاردر روستاهای دور افتاده و شهر اجرا شده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد