مطلع الفجر10:01 - 1403/07/09

گردهمایی آموزشی سالمندان در گیلان غرب برگزار شد+عکس

به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند، گردهمایی آموزشی سالمندان در شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر;؛مراسم گرامیداشت هفته سالمندان با شعار "سالمندی فعال، فردایی برای همه" با همت شبکه بهداشت و درمان، اداره بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) در سالن تبلیعات اسلامی شهرستان برگزار گردید.

در این گردهمایی که با حضور امام جمعه و جمع زیادی از سالمندان عزیز شهرستان برگزار شد مطالب آموزشی و تحلیلی در خصوص سلامت و نحوه تغذیه مناسب عنوان شد.

حجت  االاسلام موسوی امام جمعه شهرستان با بیان روایاتی در خصوص ارج نهادن و ارزشمندخواندن سالمندان و احترام به والدین در آیات و روایات اسلامی بر نقش اساسی و تاثیرگذار بزرگان در تربیت اسلامی فرزندان تاکید کرد و خواستار توجه ویژه به نحوه تربیت اسلامی فرزندان  شد.

در ادامه دکتر کبودی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکاتی اساسی و تخصصی را در خصوص نحوه زندگی سالم سالمندان و نوع تغذیه و سلامت این عزیزان بیان کرد و به آمار بالای سالمندی شهرستان اشاره و خواستار تلاش بیشتر تمام نهادهای متولی حوزه سالمندی جهت ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی سالمندان گردید.

در این مراسم بهزاد شیرزادی رییس بهزیستی شهرستان گیلانغرب، سالمندان را ستون محکم جامعه خواند و وظیفه دولت و جامعه را ضمن استفاده مفید از تجربیات ایشان، افزایش خدمات و ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان دانست و جوانان را بر حفظ و حرمت سالمندان و استفاده از تجربیات گرانبهای آنها توصیه نمود.

شیرزادی در ادامه اعلام کرد: خوشبختانه آمار تحویل سالمندان در شهرستان گیلانغرب توسط فرزندان به مراکز نگهداری سالمندان( خانه سالمندان) نزدیک به صفر است و این نشان از احترام، شان و جایگاه جامعه سالمندی در شهرستان با اصالت گیلانغرب دارد.