مطلع الفجر12:32 - 1403/03/23

مدیریت بحران استان کرمانشاه برای مهار حرق در گیلانغرب تشکیل جلسه داد

در ادامه سلسله آتش سوزیهای مراتع گیلانغرب ،مدیریت بحران استان کرمانشاه برای مهار حرق در این شهرستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش مطلع الفجر ، جلسه  مدیریت بحران برای کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گیلانغرب در محل فرمانداری برگزار شد.

جلسه مدیریت بحران  برای  کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع  و بازدید میدانی بصورت هوایی ازمناطق بحرانی برای اعزام بالگرد  آب پاش ، با حضور فرماندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرکل منابع طبيعي، بخشدار مرکزی و تعدادی دیگر از ادارات برگزار شد.
 ظرف سه روز گذشته و در پی آغاز اتش سوزیها بر اثر صاعقه  به صورت مستمر اتش در دل مزارع و مراتع گیلانغرب ، تاکنون بالغ بر صدها هکنار  از جنگل و مراتع را به کام خود کشیده است .
 تا شب گذشته آتش سوزیها در ارتفاعات قشقه ویژنان، چله و اکنون در بان گلین ادامه دارد .
 اطفا این حریق گسترده در گیلانغرب  هم نیازمند بالگرد برای جابجایی نیروی مهار کننده اتش است و هم نیازمند بالگرد اب پاس به عنوان یک ضرورت در مهار اتش در جنگلهای زاگرس در منطقه گیلانغرب احساس می شود .
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.