مطلع الفجر13:05 - 1394/01/09
نماینده مجلس خبر داد

برخورداری رزمندگان با شش ماه جبهه به بالا از حقوق و مزایا / ایثارگران تسهیلات 700 میلیون ریالی دریافت میکنند

مطلع الفجر:نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه همراهی و همدلی مجلس و دولت رزمندگان دارای سابقه زیر یکسال حضور در جبهه یعنی شش ماه به بالا از دریافت حقوق و مزایا بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه همراهی و همدلی مجلس و دولت رزمندگان دارای سابقه زیر یکسال حضور در جبهه یعنی شش ماه به بالا  از دریافت حقوق و مزایا بهره مند می شوند.

 

فتح الله حسینی  که در شهرستان گیلانغرب و در جمع در جمع رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان گیلانغرب افزود: این گروه از رزمندگان از ابتدای امسال از حقوق و مزایا برخوردار خواهند شد.

 

وی گفت: شش میلیارد و730 میلیون ریال اعتبار به منظور تامین حقوق و مزایای این گروه از رزمندگان در سطح کشور اختصاص یافته که با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و رفاه از ابتدای امسال پرداخت خواهد شد.

 

حسینی گفت: نخستین بار برای 700 هزار ایثارگر دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه و آن دسته از جانبازان دارای پنج تا 70 درصد جانبازی که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده اند نیز تسهیلات مسکن مصوب و اختصاص یافته است.

 

وی اظهار کرد: این گروه از ایثارگران نیز با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و براساس اولویت بانک مرکزی امسال از تسهیلات 35 تا 700 میلیون ریالی برخوردار خواهند شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 93 به بیش از یکصد هزار رزمنده کشور که دارای بیش از یکسال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه بودند نیز سه میلیارد و190 میلیون ریال حقوق و مزایا پرداخت شده است.

 

حسینی تصریح کرد: پیگیر موضوع صدور دفترچه بیمه برای بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز هستیم و تلاش می کنیم تا با هماهنگی وزارتخانه های رفاه و دفاع موضوع صدور دفترچه بیمه نیروهای مسلح را برای آنها عملیاتی کنیم