مطلع الفجر13:24 - 1400/08/18

حکم فوتبال پرحاشیه نوجوانان پاوه و گیلانغرب صادر شد

۳۱ شهریور ماه امسال بود که برگزاری رقابت های لیگ فوتبال نوجوانان قهرمانی استان کرمانشاه با دیدار دو تیم پاوه و گیلانغرب در زمین نوریاب پاوه به حاشیه کشیده شد.

به گزارش مطلع الفجر ،در پایان این دیدار ایجاد تنش هایی از روی سکوی تماشاگرها زمینه وقوع درگیری شدید بین تعدادی از تماشاگرنماها با بازیکنان و کادر فنی تیم میهمان را بدنبال داشت و عکس ها و فیلم های آن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

بازتاب انتشار تصاویری از درگیری های تاسف بار و صورت های خونین بازیکنان تیم میهمان باعث شد تا استاندار کرمانشاه طی دستوری از سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه بخواهد تا به این موضوع ورود کند که نتیجه آن اعلام عزل رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نداشتن مجوز برگزاری این دیدار بود.

ادعای نداشتن مجوز برگزاری این رقابت در شرایط قرمز کرونایی شهرستان پاوه درحالی بود که در همان روزهای ابتدایی پس از وقوع حادثه، علی محبی رئیس هیات فوتبال استان اعلام کرد که مجوز کلی برگزاری دیدار از اداره کل ورزش و جوانان استان گرفته شده و حتی هیات شهرستان و تیم میزبان نیز طبق روال معمول از ستاد مقابله با کرونا مجوز گرفته بودند.

بسیاری از فوتبال دوستان استان در آن روزها با دیدن صحنه های درگیری و وقوع چنین حوادث تلخی در فوتبال استان ابراز تاسف کردند و خواستار برخورد شدید با عوامل آن شدند، اما مسئولین هیات استان اعلام کردند، درحال جمع آوری مستندات و مدارک هستند.

و حالا این روزها اعلام صدور حکم کمیته انضباطی هیات فوتبال جنجال هایی را به همراه داشته و مسئولین هیات فوتبال شهرستان پاوه اعتراض هایی را به این حکم داشته اند.

علی محبی زنگنه رییس هیات فوتبال استان در گفت و گو با ایسنا، با تایید صدور حکم کمیته انضباطی این هیات، اظهار کرد: طبق این حکم که به مسئولین هیات فوتبال شهرستان پاوه ابلاغ شده، شهرستان پاوه به مدت شش ماه از میزبانی مسابقات تمام رده های سنی محروم شده است.

وی تاکید کرد: کمیته انضباطی هیات در صدور رای خود کاملا مستقل عمل کرده و این حکم را کاملا منطبق با قانون صادر کرده است.

رییس هیات فوتبال استان در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراض جامعه فوتبالی پاوه نسبت به این حکم، گفت: قانونا حق اعتراض دارند و می توانند اعتراض خود را به صورت کتبی به کمیته استیناف اعلام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه هیات فوتبال پاوه به جای پیگیری اعتراضشان از بستر قانونی، آن را از طریقی خارج از حیطه فوتبال پیگیری کرده اند.

محبی زنگنه یکی از دلایل صدور این رای را شرایط فیزیکی زمین فوتبال بدون حصار پاوه و عدم امنیت تیم های میهمان دانست و گفت: هیات فوتبال پاوه طی نامه ای تقاضای رسیدگی بارویکرد مثبت نسبت به بر گزاری مسابقات در رده های دیگر داشته که بررسی می شود./ ایسنا
 

صدور حکم فوتبال پرحاشیه نوجوانان پاوه و گیلانغرب