مطلع الفجر11:39 - 1400/08/09
معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب:

دانش آموزان در کنار آموزش، مسائل دینی، تربیتی و اجتماعی را نیز بیاموزند

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: باید آموزش مسائل دینی و شرعی به گونه ای باشد که سبب دلزدگی دانش آموزان نشود.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشستی با جمعی از معاونان آموزشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: باید از همان سال های نخست نسبت به تربیت جامع دانش آموزان اهتمام جدی صورت گیرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب گفت: دانش آموزان باید همزمان در کنار آموزش مسائل دیگری همانند مسائل دینی، اجتماعی و تربیتی را فرا بگیرند، زیرا تمرکز صِرف بر روی مباحث آموزشی باعث می شود که دانش آموزان آینده موفقی نداشته باشند.

وی با انتقاد از نوع نگاه به حوزه آموزش و پرورش، تاکید کرد: اصلی ترین دوران برای هر دانش آموزی دوران ابتدایی و حتی پیش دبستانی است، شخصیت فرزندان ما در این ایام بعد از خانواده، در کلاس های درس شکل می گیرد، لذا باید از آموزگارانی برای مقاطع ابتدایی استفاده کنیم که در بحث تربیت و آموزش کودکان دبستانی به صورت ویژه دوره دیده باشند.

حجت الاسلام رضوانی زاده با اشاره به اینکه مسائل دینی و شرعی باید در کنار مسائل آموزش به دانش آموزان آموزش داده شوند، تأکید کرد: یکی از مهمترین غفلت هایی که در این سال ها در بحث آموزش و پرورش شاهد آن بوده ایم، عدم نگاه کامل به مسائل شرعی و دینی است، باید دانش آموزان را از همان سال های نخست با مسایل دینی مهمی همانند نماز، روزه و... آشنا کنیم تا در همان دوران ابتدایی شخصیت دینی و مذهبی دانش آموز شکل گیرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب عنوان داشت: البته باید آموزش مسائل دینی و شرعی به گونه ای باشد که باعث دلزدگی دانش آموزان نشود و این موضوعات به گونه ای تدریس شود که خود دانش آموزان به سمت آن گرایش پیدا کنند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و تجهیز نمازخانه های مدارس گفت: متأسفانه بعضاً دیده می شود که نمازخانه مدارس در گوشه ای از مدرسه قرار گرفته است و در همان نگاه اول مهجور است و همین عاملی می شود که دانش آموزان مسائل دینی را به دیده مسایل حاشیه ای نگاه کنند، لذا از مسؤولان امر درخواست داریم که نسبت به مکان و جایگاه نمازخانه های مدارس دقت خاصی داشته باشند.

معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب در پایان سخنان خود خواستار ارتباط بیشتر و مستمر مدیران آموزش و پرورش و آموزگاران با مدارس دینی و حوزه های علمیه شد.