مطلع الفجر10:40 - 1400/07/29
با حضور مسئولان شهرستان انجام شد ؛

نشست بررسی مسایل و مشکلات روستاهای دهستان حومه در گیلانغرب+ تصویر

در نشستی و با حضور فرماندار و مسئولان دستگاههای اجرایی و خدماتی مشکلات دهستان حومه بررسی شد .

به گزارش مطلع الفجر ،سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۸۶ درصد جمعیت هدف این شهرستان با دریافت نوبت اول واکسن و ۶۷ درصد با دریافت نوبت دوم علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

حشمت رضایی روز چهارشنبه در جلسه ای  با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان مرتبط حوزه روستایی به منظور بررسی مسایل و مشکلات روستاهای دهستان حومه در مرکز این دهستان افزود: حضور مدیران در روستاها، شناسایی بیشتر مسایل و مشکلات با بیان مردم و تصمیم گیری همزمان متناسب با نوع معضلات برای انجام کار جهادی است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان در خصوص  مقابله و پیشگیری از کرونا از مردم درخواست کرد در جهت پیشگیری از وقوع پیک ششم هر چه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نمایند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: سه میلیارد تومان اعتبار جهت حفر ۲ حلقه چاه عمیق در دهستان حومه در مجتمع های گراویان و گورسفید جهت رفع مشکل کمبود آب شرب روستاها اختصاص یافته است.

رضایی بر اصلاح بهینه خطوط داخلی و روشنایی معابر برق مناطق روستایی توسط اداره برق و اختصاص اعتبار جهت روکش آسفالت باند کندرو محدوده روستای گورسفید به سمت یادمان مطلع الفجر و انجام تمهیدات لازم در خصوص عدم وجود معارض توسط شورا و دهیاری نیز تاکید کرد.  

او اضافه کرد: پیگیری موضوع انتقال آب به یک هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی جا مانده از پوشش سدهای زاگرس و سراب  در محدوده روستای گورسفید با توجه به تصمیمات فنی  اتخاذ شده استانی در این راستا و اختصاص اعتبار روکش آسفالت چهار روستا در بخش مرکزی از محل قیر رایگان با توجه به موافقت معاون بنیاد مسکن کشور در سفر اخیر به شهرستان نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی همچنین از اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرح هادی در هفت روستای شهرستان که سهم بخش مرکزی و سهم بخش گواور سه روستا تعیین شده خبر داد و بر تسریع در تکمیل گازرسانی به روستاهای باقیمانده دهستان تا پیش از فصل سرما و پیگیری مشکلات مربوط به فضای آموزشی در روستاهای جوب دندانه و کله جوب کیانی تاکید کرد.

ترمیم حفاریهای صورت گرفته در نقاط روستایی توسط پیمانکاران اجرای طرح ها و انجام اقدام لازم‌ در خصوص برخی مشکلات خدمات عمران روستایی، طرح هادی، کانال هدایت آبهای سطحی از طریق بخشداری مرکزی و بنیاد مسکن از دیگر مواردی بود که  رضایی خواستار پیگیری آن ها شد.