مطلع الفجر12:42 - 1400/07/24
طی پیامی ؛

امام جمعه گیلانغرب انفجارهای خونین در کشور مظلوم و خونین افغانستان را محکوم کرد

امام جمعه گیلانغرب در پیامی ضمن همدردی با مردم افغانستان ؛ انفجارهای خونین در کشور مظلوم و خونین افغانستان را محکو.م کرد .

به گزارش مطلع الفجر ، امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا فاطمی نسب به مناسبت انفجارهای خونین در کشور مظلوم و خونین افغانستان  پیامی را صادر کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرهای تلخ و تکان دهنده‌‌ای و شهادت جمع کثیری از مسلمانان و شیعیان که این روزها پیاپی از مساجد و اجتماعات افغانستان خونین و مظلوم میرسد، دل هر مسلمان غیور و آزاده ای را از غم و اندوه جانکاه لبریز می‌کند و تکلیفی بزرگ بر دوش او میگذارد.

از این رو فرموده اند:

«من اَصبح و لم‌یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم» بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت مسلمانان ویژگی منافقان است.

در این ماه ربیع الاول و در روز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام شاهد کشتار و شهادت جمعی دیگر از مسلمانان و شیعیان افغانستان بودیم.

این جنایت غمناک حاصل حضور ارتش تروریست امریکا در چند دهه حضور مخرب در این کشور  است که جز جنایت و ناامینی در این کشور و احیای جریانات تکفیری و اختلافات قومیتی، چیزی برای این کشور به ارمغان نیاورد و هر روز و هر جمعه باید شاهد جمعه های خونین در این کشور باشیم.

 بی شک جهان اسلام باید بداند که مستکبران عالم که دستشان به خون مردم مسلمان کشورهای مظلوم آغشته است، به تعبیر قرآن کریم "وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم" وجود دشمنی این دشمنان با مسلمانان تا دست برداشتن آنان از اسلام ادامه دارد و اگر امروز، جهان اسلام در مورد این مسلمانان مظلوم حرکتی نکند، در آینده، دیگر مسلمانان به هر شکلی که باشند، این خطر وجود دارد که در معرض چنین مظلومیتهایی و کشتارهایی قرار گیرند.

در این جنایت آشکار و مشابه آن، دولت آمریکا، متهم اول این کشتار و دیگر جنایت ها در افغانستان است. از همان ابتدا نوع حضور بهانه جویانه آمریکا و نحوه خروجش در افغانستان، میراثی جز بی ثباتی سیاسی و تقویت نا امنی و ترور در افغانستان به همراه نداشته است.

ضمن عرض تسلیت این حوادث خونین به همه مسلمانان و انسانهای آزاده، امید است که ان شاالله به برکت وجود مقدس امام عصر ارواحنا فداه و با وحدت جوامع اسلامی، شاهد افول قدرتهای مستکبر و ظالم در گستره جهان اسلام و پیروزی جبهه عظیم مقاومت در سرتاسر عالم باشیم.

فاطمی نسب

امام جمعه شهرستان گیلانغرب

۱۴۰۰/۷/۲۳