مطلع الفجر15:10 - 1400/07/21
تشریحی؛

ساختمان دادگستری گیلانغرب افتتاح شد

ساختمان دادگستری شهرستان گیلانغرب امروز با حضور رییس کل دادگستری استان به بهره برداری رسید.

به گزارش مطلع الفجر ،توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در سفر به شهرستان گیلانغرب ضمن ابراز خرسندی از دیدار با کارکنان قضایی گیلانغرب گفت: خوشحالم مشکلاتی که بعد از وقوع زلزله برای این شهرستان حادث شد اکنون مرتفع شده و مجموعه قضایی شهرستان می‌تواند بیش از پیش به مردم خدمت رسانی کند.

وی افزود: آنچه در این حوزه به چشم می‌خورد، وجود یک مجموعه همدل و همراه است که انگیزه خدمت به مردم را دارند. مردمی که برای ما از اهمیت زیادی برخوردارند و وظیفه داریم خدمتگزار آن‌ها باشیم.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: امروز دادگستری استان کرمانشاه به عنوان یک دادگستری برنامه محور و با اندیشه در سطح کشور مطرح است و در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش موجودی، کاهش جمعیت کیفری، مردم داری و تسریع در کار مردم، صلح و سازش و مواردی از این دست موفق عمل کرده است.

توسلی زاده اظهار داشت: ایده آل ما آن است که مردم کمترین مراجعه را به دادگستری داشته باشند و یکی از راه‌های حصول این مهم استفاده از ظرفیت‌های زیاد صلح و سازش در این حوزه است، چرا که این شهرستان دارای یکی از ظرفیت‌های عظیم مردمی در بحث مصالحه است.

صفری رئیس دادگستری شهرستان گیلانغرب نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری شهرستان؛ حرکت این حوزه قضایی را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان کمتر از ۱۴ روز است که بیش از ۲۵ درصد کاهش زمان رسیدگی داشته ایم.

وی همچنین میزان ابلاغ الکترونیک در این شهرستان را ۱۰۰ درصد دانست و گفت: خوشبختانه در ابلاغ الکترونیک رتبه اول را در استان داریم.

صفری از دیگر نکات قابل توجه در این حوزه قضایی را استفاده از ظرفیت صلح و سازش دانست و گفت: در شش ماهه اول سال در زمینه صلح و سازش بیش از ۴۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

لازم به ذکر است برای احداث ساختمان دادگستری گیلانغرب که در زلزله سال ۹۶ تخریب شده بود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 

افتتاح ساختمان دادگستری گیلانغرب