مطلع الفجر10:41 - 1400/07/14
تصویری، توصیفی؛

قلعه مهر نگار؛بهانه یک گله مندی از متولیان آثار باستانی گیلان غرب+ تصاویر

مطلع الفجر:قلعه زیبا و دیدنی "مهر نگار" یکی از صدها اثر تاریخی محجور گیلانغرب است که بر بلندای کوهی بلند خود نمایی میکند .

 به گزارش مطلع الفجر ،امروزه سوای توجه به آثار باستانی به عنوان  میراث تاریخی گذشتگان  نگاه ها بسیار فراتر و عقلایی تر شده و از آنها به عنوان مولفه های جذب  و تعالی صنعت گردشگری  یاد میشود .

حال سوال اینجاست که چه شده در شهرستانی که صدها اثر تاریخی  ثبت شده دارد  اکنون در فقر صنعت گردشگری بسر می بریم تا جایی که فرماندار شهرستان گیلانغرب در جلسه اخیر  خود عدم توجه کافی به صنعت گردشگری را مورد نقد قرار داد  .

 یکی  از اقدامات متولیان  حوزه اثار باستانی  بحث معرفی و اطلاع رسانی اثار باستانی  است اما هنوز در حوزه تبلیغات کاری انجام نشده و عواملی که موجب محجوریت آثار تاریخی بخصوص  در شهرستان گیلانغرب  می‌شود، عدم تبلیغات و معرفی  است.

برای تبیین جایگاه و ارزش میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب و آثار به جامانده از گذشتگان و نیاکان ، "اداره میراث فرهنگی" باید در حوزه معرفی اثار باستانی و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان  تلاش کند.
امروز شاهد مظلومیت اثار باستانی  در شهرستان گیلانغرب  چه در شاخص ترین انها به نام قلا و کاخ اربابی و چه در دور دست ترین انها مانند "قلعه مهر نگار" هستیم چراکه به اثار باستانی  در این شهر  با نگاه  پیشینه فرهنگی و تاریخی  و میراث گذشتگان  که میتواند  منبع و بستر  توسعه گردشگری در گیلانغرب باشد کارشناسانه نگاه نشده است.