مطلع الفجر11:37 - 1396/08/15

برنامه های دشمن برای تخریب آثار فرهنگی راهپیمایی اربعین

مطلع الفجر:دشمن به این نتیجه رسیده است که اربعین یک ظرفیت فراملی و فرامنطقه‌ای است، از این رو از طریق یک شبکه منسجم و هدفمند به دنبال تخریب آثار این رویداد مهم جهانی است.

مطلع الفجر:فرهاد مهدوی/به گزارش خبرنگار بصیرت از مراسم راهپیمایی اربعین، این راهپیمایی دینی-جهانی که چندین سال است میلیون ها نفر از شیعیان و مسلمانان عاشق اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر دنیا را دور خود جمع می کند و از این طریق سبب ارتباطات فرهنگی و معنوی قوی بین مسلیمن و شیعیان جهان شده است، از چشم دشمن و ترفندهای آن دور نمانده و سردمدارن قدرت های مادی گرا نمی توانند چنین اجتماع معنوی و الهی را تحمل کنند و از همین رو در پی تهاجم رسانه ای و فرهنگی علیه آن برآمده اند.

 

 

 

برای دشمن برای تخریب آثار فرهنگی اربعین
 
به گزارش بصیرت، دشمن به این نتیجه رسیده است که اربعین یک ظرفیت فراملی و فرامنطقه‌ای است، از این رو از طریق یک شبکه منسجم و هدفمند به دنبال تخریب آثار این رویداد مهم جهانی است. رفتارهای ضد اربعینی دشمن را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:
 
1ـ تشکیک در اصل مراسم اربعین؛دشمن تصور می‌کند که اربعین یک رهبریت و مرکزیت فکری راهبردی است و در صورت موفق بودن می‌تواند یک قدرت مافوق تصور شود و در این راستا با تشکیک در همه ابعاد اربعین در تلاش است‌ که رأس این حرکت را هدف قرار دهد. همچنین سعی می‌کند برنامه اربعین را یک سنت منسوخ و قدیمی یا یک اسراف اقتصادی قلمداد کند، تا انگیزه‌های حضور اربعین کاهش یابد.
 
 
 
2ـ ایجاد و تعمیق دوگانه عرب‌ـفارس؛در برنامه دشمن ایجاد تفرقه میان شیعیان یک اصل مهم است؛ زیرا شیعیان باید در دسته‌بندی‌ها و قالب‌های خاص فعال باشند و از همگرایی و اندیشه متحد آنها جلوگیری شود. دشمن درصدد است برنامه اربعین را یک حرکت سیاسی‌ـ ایرانی برای رسیدن به اهداف خاص و کوتاه یا استعمار علیه عراق بنامد و با ایجاد اختلاف میان فارس‌ و عرب زمینه تفرقه میان مسلیمن را فراهم ساخته تا از این راه به اهداف خود برسد.
 
3ـ قدرت‌دادن به شیعه سکولار؛دشمن درصدد قدرت دادن به برخی از شیعیان سکولار در کشورهای عراق، لبنان و... است تا بتواند قدرت سیاسی طرفداران راهپیمایی اربعین را در مسائل حاکمیتی تنزل داده، یا از تصمیم‌گیری‌های مهمی که نیازمند وفاق است، جلوگیری کند.
 
ایجاد شکاف میان ملت عراق با ایران؛در یکی از برنامه‌های اندیشکده اینترپرایز آمده است: با توجه به وجود گروه‌های متفاوت شیعه در عراق،‌ باید برای دور کردن آنها از ایران، برنامه‌های متفاوتی اتخاذ کرد. این امر نشان می‌دهد دشمن درصدد است برنامه‌هایی را برای جدا کردن مردم ایران و عراق طراحی می کند. به تازگی یکی از  مأموران  پیشین امنیتی آمریکا به نام «مایکل پریجنت» که برای اثرسنجی تبلیغات ضد ایرانی به عراق رفته است در اندیشکده هادسن شهر واشنگتن گفت: «من به تازگی از سفر چند هفته‌ای از عراق برگشته‌ام. با تعدادی از رؤسای قبایل عرب سنی صحبت کردم، به ویژه در اطراف شهر موصل. امیدوار بودم که آنها برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران آماده باشند؛ اما آنها به نوعی از وضع موجود، یعنی حضور ایران در جایگاه قوی‌ترین نیرو در عراق راضی هستند. آنها می‌گویند آمریکا باید برای تغییر این وضعیت اقدام کند؛ اما آمریکا فعلاً تصمیمی ندارد. بله پل‌های زمینی ایران وجود دارد و ایران در حال استفاده از آنهاست.» آمریکا درصدد است با وارونه جلوه دادن اوضاع عراق، اشتباه‌های خود در زمینه اشغالگری، حمایت از تکفیری‌ها و نابسامان شدن اوضاع عراق را به ایران نسبت بدهد.
 
برای دشمن برای تخریب آثار فرهنگی اربعین
 

با توجه به این تلاش های دشمن، راهپیمایی اربعین فرصت مهمی است که رسانه‌ها زمینه همگرایی در مقابله با دشمن را فراهم سازند و اهمیت این موضوع را برجسته کنند.
برنامه اربعین اگر به درستی و در شأن خود انجام شود، می‌تواند برنامه‌های تقابلی دشمن را خنثی کند و حتی سبب ایجاد یک محور قدرتمند حول مسائل راهبردی منطقه شود و می‌تواند پیروزی‌های درخشانی برای اسلام به ارمغان آورد؛ با توجه به حضور اهل سنت و مسیحیان و دیگر فرقه ها در مراسم اربعین این امید در وجود همه زنده است که مقدمات ظهور امام عصر(عج) با سفرهای اربعین در حال فراهم شدن است./