مطلع الفجر14:46 - 1396/04/23
امام جمعه گیلان غرب گفت:

تاسیس شورای نگهبان حاصل دوراندیشی و ژرف نگری امام(ره) بود/ روحیه انقلابی،ولایتمداری و تخصص از شاخصه های اعضای کابینه دولت باشد

مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :داشتن روحیه انقلابی و جهادی ، معتقد به ارمانهای امام، ولایت مداری، تعهد و تخصص ،توجه به منافع ملی، از جمله ویژگیهایی است که باید اعضای کابینه جدید داشته باشند .

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر ،حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری در خطبه های نماز جمعه گیلانغرب  اظهار داشت:انتخابات  ریاست جمهوری یکی از مهمترین انتخابات ها در جمهوری اسلامی  است  که زمان  قوه مجریه کشور را برای 4 سال  در اختیار  یک فرد قرار می دهد ، روند  رسمی هر انتخابات  ریاست جمهوری از ثبت نام کاندیداها شروع  و با تشکیل کابینه پایان می ابد .

* روحیه انقلابی و جهاد ، ولایت مداری ، تعهد و تخصص از جمله ویژگیهایی اعضای  کابینه باشند


  وی تصریح کرد :در کنار فعالان و صاحب نظران  سیاسی  و مسئولان  دولتی ، بررسی تغییرات کابینه از محور های مورد توجه رسانه ها  و مطبوعات قرار  دارد .


 خطیب نماز جمعه گیلانغرب  افزود:چابک سازی دولت ، کار امدی  اعضای وزرا ، داشتن روحیه  انقلابی و جهادی ،معتقد اهداف و ارمانهای امام ، ولایت مداری ، ساده زیستی  ، استکبار ستیزی ، تعهد  و تخصص ، توجه  به منافع ملی و حرکت بر اساس  سند چشم انداز  ، توجه به مطالبات  عمومی  و وعده هایی که رییس جمهور در برنامه های انتخاباتی  داده است  ، از جمله ویژگیهایی  است  که باید اعضای  کابینه جدید داشته باشند .

* آزادی موصل حاصل وحدت و از جان گذشتگی فرزندان  ملت مظلوم  عراق بود
 وی همچنین  به موضوع ازاد سازی موصل  در عراق اشاره کرد و گفت :  موصل  دومین شهر بزرگ عراق که در سایه  خیانت و همراهی برخی مسئولان عراقی طی 24 ساعت  توسط مزدوران ائتلاف  شوم امریکا  ، رژیم صهیونیستی  و حاکمان مزدور  برخی کشورهای  عربی سقوط  کرده بود  ، سر انجام  پس از 37 ماه  اشغال  ، در سایه وحدت  مثال زدنی  و از جان گذشتگی فرزندان  ملت مظلوم  و غیرتمند  عراق  ، آزاد شد .


حجت الاسلام مهری ابراز داشت: بدون شک این پیروزی بزرگ  در سایه  وحدت تاریخی  و تبعیت  یکپارچه  ملت  عراق  از زعامت  مرجعیت دینی  به ویژه  فتوای جهاد کفایی ایت الله العظمی  سیدعلی سیستانی  و قرار گرفتن  نیروهای  ارتش و نیروهای بسیج مردمی  عراق در کنار یکدیگر حاصل شده است  تا صیانت  از این گوهر ارزشمندبرای پیمودن  مسیرهای آینده  بیش  از پیش ضروری و مورد تاکید  قرار گیرد .


 وی اذعان کرد:آزادی امروز موصل مرهون نگاه  راهبردی ملت عراق  به مسیری  است  که هوشمندانه  برگزیده اند ، آنها به همه وعده و وعیدهای دروغین  و مزدوران دشمن "نه " گفتند  و با اراده ای پولایدین  و عزت افرینی  پای در میدان  نبرد گذاشتند  که برای  آزادی  وجب به وجب خاک  خود ف غیرت  و مردانگی نشان دادند .

* بهزیستی کانون اصلی  فعالیتها به جهت پیشگیری از فروپاشی  زندگی افراد است
امام جمعه گیلانغرب همچنین  روز بهزیستی  و تامین اجتماعی را گرامی داشت و ابراز نمود :کانون اصلی  فعالیتها و برنامه های سازمان بهزیستی ، پیشگیری از فروپاشی  زندگی افراد و خانواده هایی است   که به علت  مشکلات اقتصادی و نا هنجاریهای اجتماعی و فرهنگی  دچار آسیب  و ناتوانی های مختلف  شده اند  یا از  معلولیتهای جسمی و روانی رنج می برند.


حجت الاسلام مهری گفت:ایجاد شغل برای محرومان ونیزفقر زدایی درجامعه ،از جمله عواملی است که باعث برقراری امنیت اجتماعی می شودعلاوه براینکه می بایست نسبت به رفع فقر درجامعه کوشید، باید نسبت به ایجاد اشتغال نیز اهتمام  داشت به طوری  که اسلام نیز تاکید  بر این مسایل مهم  دارد.   

* شورای نگهبان حاصل دوراندیشی و ژرف نگری امام(ره) بود
 امام جمعه گیلانغرب  درآخرین خطبه نماز جمعه خود در گیلانغرب  ضمن تبریک  سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی یاد اورشد: شورای نگهبان که درسال 1359 با دوراندیشی  و ژرف نگری بنیانگذارکبیر جمهوری اسلامی ایران تاسیس  شد، به عنوان یکی از ارکان مهم نظام، نقش اساسی درحفظ جمهوریت  و اسلامیت نظام دارد.


 وی اظهار داشت:قانون اساسی وظایف خطیر متعددی را برعهده این شورا نهاده است واهمیت هر یک ازاین وظایف باعث شده  تا این نهاد همواره  مورد حمایت حضرت امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری وهمه دلسوزان نظام اسلامی باشد.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود: از طرفی اداره کشور نیازمند  قوانین اجرایی و کاربردی دیگری دارد  که در قالب  مصوبات مجلس  شورای اسلامی  و یا آیین نامه  و اساسنامه  دولتی عرضه می شود ، بدیهی است این قوانین و مقررات نباید  مغایر با  قانون اساسی  و شرع مبین اسلام باشد  و دراینجا نیز وظیفه  تطبیق این قوانین  با شرع مقدس  و قانون اساسی  برعهده شورای نگهبان است .


وی اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی را یاد اور و تصریح کرد:انتخابات یکی از مهمترین ارکان  در نظام های مردم سالار  و دموکراسی تلقی می شود و نقش و جایگاه  مردم در نظام و میزان مقبولیت حکومت  در حضور مردم در انتخایات  تجلی می آبد .


امام جمعه گیلانغفرب گفت: قانون اساسی  برای جلوگیری از هرگونه تخلف  و یا دست اندازی  کانونهای قدرت و ثروت به حق  انتخاب مردم  و و اعمال رقابتی  عادلانه بین نامزدهای انتخاباتی  ، امر خطیر نظارت موثر  و کار آمد بر همه انتخاباتهای کشور –بجز انتخابات شوراهای شهر و روستا-را بر عهده شورای نگهبان  گذشته  است .


حجت الا سلام مهری در خصوص ماهیت  عزتمند و قانمون مدار شورای نگهبان گفت :شورای نگهبان با گذشت 37 سال  از زمان تاسیسش نظارت بر انتخاباتهای  بیشماری را تجربه  کرده  و با وجود همه هجمه ها و اتهامات  به ویژه از سوی دشمنان نظام  همیشه  وظایف قانونی  خود را به نحو احسن انجام داده  و این  بیانگر  نقش و جایگاه  بسیار موثر  و مهم  این شورا  در نظام  می باشد .


 در پایان  خطبه های امروز  نماز جمعه گیلانغرب  حجت اسلام مهری با کسب حلالیت از مردم مومن  و ولایتمدار گیلانغرب از پایان ماموریت و خدمتش در این شهر خبر داد و گفت :  طی چند سالی که در خدمت  مردم شریف  و ولایی گیلانغرب بوده ام   همه  تلاشم را  برای منافع و پیگیری مسایل  عمومی این مردم  بکار گرفته ام هرچند خود نیز  از نتیجه عملکرد رضایت  کامل ندارم اما حقیقتا همه توانی بوده که  در قبال رسالتی که داشته ام بکار گرفته ام و ضمن قدردانی از همه مردم و مسئولان و جناح های سیاسی ، محبت این مردم عزیز را هیچگاه از یاد نخواهم برد .

*از تعامل خوب جریانهای سیاسی از  دوستان اصولگرا و اصلاح طلبان خوب تشکر میکنم
 حجت الاسلام مهری  از جناح های سیاسی به جهت تعامل و همکاری  تشکر و تصریح کرد  و افزود:به نظر بنده وجود دو طیف سیاسی معتقد به نظام و ارمانها ؛اصلاح طلب و اصولگرا  به مانند دو بال  تعادلی نظام هستند و در چهار چوب قانون  هردو عزیز و محترمند و در اینجا بنده از "دوستان اصولگرا" و "اصلاح طلبان خوب" این شهرستان تشکر میکنم .

 تنها راه برون رفت گیلانغرب از محرومیت و بن بست، رسمی شدن بازارچه سومار است
وی در پایان نیز بر این نکته تاکید کرد :همواره  در برابر منفعت طلبان و فتنه گران با اقتدار و عزم راسخ خواهم ایستاد  و هیچگاه کوتاه نخواهم امد  و  از سویی باید بگویم که  همانند گذشته در پیگیری مشکلات و چالش های پیش روی محرومیت مردم شهر گیلانغرب خواهم گفت که؛ رسمی شدن  مرز سومار به عنوان یگانه راه برون رفت منطقه از بن بست و محرومیت باید مورد توجه مسئولان باشد تا  این مرز به مسیر تردد  زوار و  راه ارتباطی  و معبری به سوی بازارهای خارجی ازجمله کشور عراق باشد  و این برای توسعه گیلانغرب یک امر اجتناب ناپذیر است .