مطلع الفجر12:30 - 1395/12/22
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلانغرب؛

تکریم روز شهید در واقع تکریم مقام شهدا و گرامی داشت روز عزت و آزادگی است

مطلع الفجر:رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلانغرب در حاشیه مراسم گرامی داشت روز شهید گفت:تکریم روز شهید در واقع تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت روز عزت و آزادگی است.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،در آستانه 22 اسفند  مصادف با روز بزرگداشت شهدا ، سالروز تاسیس بنیاد شهید ،مزار شهدای شهرستان گیلانغرب با حضور مردم ، خانواده های شهدا وایثارگران ، سرپرست فرمانداری و مسئولین اداری و نظامی وانتظامی  عطرافشانی  شد.

در این مراسم  شرکت کنندگان پس از برگزاری مراسم ویژه با پای پیاده از مقابل بنیاد شهید تا مزار شهدا را طی نموده و سپس با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی ادای احترام نمودند.

 

جهانشاه کریمی نیا در حاشیه مراسم   پیاده روی  و آیین عطر افشانی  سالروز گرامی داشت  تاسیس بنیاد شهید و روز شهیدبه خبرنگار مطلع الفجر  گفت:تکریم روز شهید در واقع تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت روز عزت و آزادگی است.

 این مسئول  به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید تصریح کرد: در سال جاری روز شهید با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مقارن شده  و در تقویم ملی این روز عزیز همچنین بنام روز تکریم مادران و همسران شهدا مصادف شده  است.

وی با عنوان اینکه همه ما به عنوان یک تکلیف شرعی، دینی  و اخلاقی مکلف به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز هستیم افزود: امروز باید همه ما به عنوان یک دین ،مروج فرهنگی ایثار و شهادت در جامعه باشیم و دربین نسلهای جوان  این فرهنگ را  واقع بینانه معرفی نماییم .

 

کریمی نیا که درحاشیه برگزاری مراسم پیاده روی خانواده های شهدا و ایثاگران با خبرنگار مطلع الفجر سخن گفت ،  اذعان داشت:در طول سال و به صورت برنامه های پیوسته تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران درسرلوحه کار مجموعه خدوم بنیاد قرار دارد کما اینکه در سال جاری بنیاد شهید گیلان غرب هم  اقدام به برگزاری کلاسهای و دوره ها و برنامه های متنوعی نموده است.

 وی گفت:برگزاری  کلاسهای آموزشی خانواده ، برگزاری آیین های معنوی یادواره شهدا ، سرکشی از خانواده معظم شهدا،برگزاری ارودوهای یک روزه  تفریحی،زیارتی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، برپایی ایین غبار روبی و گلبارن مزار شهدا  از اهم برنامه هایی  است که در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا اجرا شده است .

وی همچنین از برگزاری مراسم پیاده روی ، عطر افشانی  و سرکشی از خانواده معظم شهدا به مناسبت 22 اسفند روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گیلان غرب یاد کرد .

شهرستان گیلان غرب؛در غرب استان کرمانشاه بالغ بر 60 هزار نفر جمعیت و دارای دو بخش مرکزی و گواور است که در دوران دفاع مقدس اسن شهرستان  750 شهیدو بیش از 2270 جانباز سر افراز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و بر این اساس دومین شهر مقاوم کشور لقب گرفته است .