مطلع الفجر15:15 - 1395/10/29
تصویری، توصیفی؛

مراسم روز هوای پاک در شهرستان گیلانغرب برگزار شد+ تصاویر

مطلع الفجر: مراسم روز هوای سالم و پاک در دو بخش مرکزی و گواور شهرستان گیلان غرب برگزار شد.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،مراسم روز هوای پاک دریکی از روزهای پاک گیلانغرب و بخش گواور  با حضور مسئولان  نیروی انتظامی ،محیط‌ زیست ، آموزش‌وپرورش ف راه و ترابری ، بنیاد شهید و امور ایثارگران وجمعی از  دانش آموزان در تالار ارشاد اسلامی  این شهرستان برگزار شد.

در  این مراسم  که به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک و با هماهنگی انجمن سبز زاگرس ، ارشاد اسلامی  و آموزش پرورش گیلان غرب برگزار شد؛ فعالان محیط زیست ،مدیر آموزش  و پرورش ، فرماندهی نیروی انتظامی و مدیر منابع طبیعی گیلانغرب  هر کدام به فراخور مراسم سخنانی را در مقوله صیانت از محیط زیست و پاسداشت منابع طبیعی عنوان کردند.

در پایان این مراسم دانش اموزان  شرکت کننده که تراکت و دست نوشته هایی در حفظ هوای پاک و صیانت از منابع طبیعی در دست داشتندبعد از مراسم ؛ از ورودی شهر تا میدان مرکزی شهرگیلانغرب  را با شعارهای مرتبط با محیط زیست و هوای سالم و پاک  راهپیمایی کردند .

نظیر همین مراسم  نیز برنامه ای با حضور مسئولین  بخش گواور  و همچنین مسئولین اداره محیط زیست شهرستان گیلانغرب و دانش آموزان در مدرسه فاطمه الزهراء روستای صیادیان برگزار شد.

 

 در این مراسم که  آموزان با اجرای برنامه های شاد و سرود خواستارآب و هوای سالم از مسئولین جامعه شدند، حیدری سرپرست اداره آموزش و پرورش گواور ضمن خیر مقدم  به مدعوین  اظهار داشت:یکی از نعمت های بسیار بزرگی که خداوند مهربان به ما انسانها داده آب و هوای پاک است و نقش آب و هوای سالم در ادامه حیات انسانها و موجودات زنده بسیار مهم و تاثیر گذار است.

همچنین در این آیین ،  بساطی رییس محیط زیست شهرستان گیلانغرب ضمن گرامیداشت این روز افزودند:حفاظت از محیط زیست برای نسلهای آینده وظیفه همه افراد جامعه است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد و در این راستا  همه باید قدر آب ،خاک و هوا را بدانیم وبه خوبی از آن پاسداری بکنیم و در سالم نگه داشتن آنها تلاش کنیم .

در پایان مراسم با به صدا در آوردن زنگ هوای پاک ،مسئولین و دانش آموزان این روز را گرامی داشتند.