مطلع الفجر13:53 - 1395/09/17
حجت الاسلام مهری؛

موضوع گیری خواص انقلابی در ورود به عرصه بایدبه موقع ،بصیرانه وبدور از مسامحه باشد

مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت:موضوع گیری خواص انقلابی در ورود به عرصه بایدبه موقع ،بصیرانه وبدور از مسامحه و منفعت طلبی به منظور صیانت از آرمانهای امام، انقلاب و نظام باشد.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین محمد طه مهری  در همایش بصیرتی دهها نفر از فعالان جبهه فرهنگی یاوران انقلاب اسلامی در گیلان غرب به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و اظهار نمود : علما،معلمین ، روشنفکران سیاسی و اجتماعی و حتی کشاورزان  و کسبه هم میتوانند با رصد بروز و موثر اوضاع جاری جزو خواص قرار گیرند.

وی  تصریح کرد : در بسیاری موراد تصمیم گیری های خواص میتواند مسیر جامعه را مورد تاثیر قرار دهد، خواص  دانا و بینا در امور سیاسی و اجتماعی  ،فضا را خوب درک میکنند  و با تحلیل درست از اوضاع تصمیم تاثیر گذار را لحاظ می کنند .

امام جمعه گیلانغرب  از شاخصه های خواص به بصیر و دانا بودن اشاره کرد و گفت :خواص جامعه برای رصد اوضاع معیار دانایی و بصیرت را در کنار خصوصیت پرهیزگاری و خدا ترس  بودن در هم می امیزند تا با شناخت مرز بندیها،  فضای ارام را از بستر فتنه تشخیص دهد .

حجت الاسلام مهری ضرورت عصر کنونی را داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت : اگر با رصد اوضاع جاری و تحلیلی  روشن و منصفانه و حق مدارانه  به تصمیمی عادلانه بر مدار عدالت و خدا ترسی نرسیم بی شک عده ای گرگ صفت که مترصد ایجاد شکاف و اختلاف در بین ماهستند از اوضاع مغشوش  بهره برداری سوء خواهند کرد .

وی بصیرت  و دانایی ،خدا ترسی، پرهیزگاری و تصمیم گیری بجا و به موقع  را از خصوصیات خواص برشمرد و گفت : ادم بصیری که جرو خواص است همواره به موقع در صحنه ها و عرصه ها حضور می ابد  و به جانبداری بدون مصلحت از حق و انقلاب برمی خیزد .

امام جمعه گیلانغرب حق گویی بدون ترس و هراس از سرزنش را خصلت دیگرخواص برشمرد و ابراز داشت : خواص هیچکاه تحت لوای مصلحت اندیشی و منفعت گرایی  و ترس از موضع گیری های مخالفان ،جانب حق و موضع انقلابی خود را رها نمیکند  و از سرزنش های مخالفان بی بصیرت و منفعت گرا، ترس و واهمه نخواهد داشت .

 منفعت طلبی،پست گرایی و اجتناب از بیان واقعیات  از افتهای خواص بود که امام جمعه شهرستان گیلانغرب به انها پرداخت و ابراز داشت : عده ای سعی دارند مردم  را بدور از واقعیات جاری جامعه نگر دارند  و انهارا به فرعیات  مشغول نمایند .

وی افزود: عده ای منفعت طلب  امروز در قبال مطالبات به حق  و  انتقادهای دلسوزانه مردم تاب تحمل ندارندو همان وزیری که خود در مرفه ترین جای شهر زندگی میکند و فرزندانش  از لوکس ترین امکانات  بهره میبرند ، امروزساختن چهار دیواری(مسکن مهر)  برای خانواده های مستمند را  طرحی مزخرف میداند چرا چون او درد بیخانمانی و اوارگی را درک نکرده است .

حجت الاسلام مهری  در ادامه  ودر جمع  فعالان جبهه فرهنگی  یاوران انقلاب اسلامی  گیلان غرب به رسالت اصلی خواص اشاره داشت و گفت : کسانی که خود را در جرگه خواص میدانند باید جایگاه خود را در قبال قرار گرفتند در جبهه حق و باطل به وضح مشخص نمایند، موضوع گیری های مصلحتی و مسامحه امیز درخور یک الگوی خواص انقلابی نیست ، خواص باید یا انقلابی باشند  یا ضد انقلاب و در این وسط طرف سومی بنام معتدل میانه رو مصلحت اندیش نداریم.

 وی در پایان گفت:حرکت در مسیر فرامین رهبر معظم انقلاب،دفاع از ارمانهای امام ،شهدا و انقلاب اسلامی،رسالتی است که باید همه ما با هر سلیقه و طیف سیاسی و حزبی  به ان متعهد و معتقد باشیم .