مطلع الفجر11:53 - 1395/06/28
یادداشت؛

سیاست زدگی افت تعلیم و تربیت /ریل اصلی آموزش و پرورش ؛همان مسیر تعلیم و تزکیه است

مطلع الفجر:در کشورهای توسعه یافته، ریشه پیشرفت وتوسعه یافتگی به برنامه ریزی صحیح وهدفمند در جهت تربیت و آموزش نسل جوان متناسب با فرهنگ و ایدئولوژی خاص آن کشور بر می گرددو باید گفت سیاست زدگی در هر حالافت تعلیم و تربیت است

مطلع الفجر:یادداشت اختصاصی/در کشورهای توسعه یافته، ریشه پیشرفت وتوسعه یافتگی به برنامه ریزی صحیح وهدفمند و بلند مدت در جهت تربیت و آموزش نسل نوجوان و جوان متناسب با فرهنگ و ایدئولوژی خاص آن کشور بر می گردد و پر واضح است که  این بستر باید بدور از فضای سیاست زندگی و حزب گرایی باشد.

 در کشور ما  در اواسط دهه هفتاد، در راستای توسعه سیاسی دولت وقت،آموزش و پرورش از ریل اصلی و هدف گذاری شده که همان تربیت نسل آینده متعهد و متخصص بود منحرف ووارد فضای سیاست زدگی شد که خروجی آن نسلی متخصص ونه لزوما متعهد میباشد.

سیاست زده کردن فرهنگیان که رسالت آنان تربیت و آموزش نسل آینده کشور می باشدجفا و ظلمی نابخشودنی به محیط و فضای آموزشی و پرورشی کشور می باشد.

 از آن زمان تاکنون در همه دولت ها آموزش و پرورش به محل جولان سیاسی و فکری سیاستمداران و روشنفکران تبدیل شد به طوری که حتی محیط پرورشی مهد کودک ها نیز در امان نبوده است.

این در حالی است که تاکیدات مقام معظم رهبری بر غیر سیاسی کردن و آرام نگهداشتن محیط و فضای آموزش و پرورش برای تربیت نسلی معتقد به آرمان های اسلام و انقلاب می باشد. آموزش و پرورش به کانون اصلی منازعات سیاسی کشور تبدیل شده و عزل و نصب ها نه بر مبنای شایستگی های فردی و مدیریتی بلکه بر مبنای جناح بندی ها و قبیله گرایی های سیاسی می باشد که رسالت آموزشی و خصوصا پرورشی آن را کاملا به حاشیه برده است.

با این تفاسیر پیشنهاد می شود وزارت آموزش و پرورش از زیرمجموعه دولت خارج و به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شود تا هم از مناسبات و منازعات سیاسی دور وهم رسالت اصلی خود را که همان تربیت نیل متخصص متعهد است به خوبی عملیاتی کند.