مطلع الفجر15:37 - 1395/05/21
مروری بر زندگینامه امام جمعه فقید گیلانغرب؛

حجت الاسلام عسکری از تلمذدرمحضر حضرت امام خمینی (ره)تا حضور در میدان جنگ گیلانغرب

مطلع الفجر:حاج آقا عسگری در مهرماه سال 1360 جهت لبیک گویی به ندای امام راحل و برای انجام ماموریت 3 ماه به منطقه عملیاتی گیلانغرب اعزام شد ولی بعد از اتمام ماموریت منطقه را ترک نکرد و به مبارزه و جهاد ادامه داد .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،ایشان در چهاردهم خردادماه سال 1311 در شهرستان کبودر آهنگ، قریه روعان از توابع استان همدان در خانواده ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش آغاز و پس از مدتی به شهر همدان عزیمت نمود و در سال 1334 جهت ادامه تحصیل و کسب مدارج بالاتر و کسب فیض از محضر اساتید بزرگ به نجف اشرف هجرت نمود وپس از تلمذ از محضر اساتیدی همچون امام خمینی، آیت الله مدنی و آیت الله حائری شیرازی رهسپار ایران گردید و رحل اقامت در دیار قم افکند و در آنجا به تحصیل و تدریس علوم دینی پرداخت.

وی یکی از طلبه هایی بود که در 15 خرداد 42 در حجره خود در حالی که شهید مطهری میهمانش بود مورد ضرب و شتم نیروهای شاه قرار گرفت.

ایشان از همان زمان تا قبل از شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت نمود و به پخش اعلامیه ها و ترویج و تبلیغ اسلام و انقلاب پرداخت و در این راه بارها توسط ساواک دستگیر شد.

 

حاج آقا عسگری در مهرماه سال 1360 جهت لبیک گویی به ندای امام راحل و برای انجام ماموریت 3 ماه به منطقه عملیاتی گیلانغرب اعزام شد ولی بعد از اتمام ماموریت منطقه را ترک نکرد و به مبارزه و جهاد ادامه داد و دوشادوش رزمندگان اسلام حماسه آفرید.

وی در تاریخ 7 شهریور سال 61 با حکم امام خمینی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه گیلانغرب منصوب شد.

 

ایشان اهل سخن و سخنرانی بود فلسفه و منطق را خوب می دانست. خطبتین او مملو از ادبیات عرب، فلسفه و منطق و تفاسیر قرآن بود و برای هر سنی یک جور سخن می گفت.
http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1394/01/20/6666666.jpg

حضور همیشگی ایشان در کنار مردم و حماسه آفرینی و مبارزاتش در هشت سال دفاع مقدس و حمایت از نیروهای ارتشی و سپاه و بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست. ایشان بعد از جنگ نیر منشاء خدمات فراوانی بود.

وی در اواخر جنگ به عارضه قلبی دچار شد و در تاریخ 21 مرداد سال 79 به ملکوت اعلی پیوست . روحش شاد و یادش گرامی باد.