مطلع الفجر10:30 - 1395/04/31
اتش سوزی ادامه دارد؛

جنگل و مراتع بان سیران چوپانکاره درگیلانغرب در کام آتش+تصاویر

مطلع الفجر: اخبار واصله حکایت از اتش سوزی وسیع در جنگل و مراتع بان سیران چوپانکاره در گیلانغرب دارد که هنوز اتش سوزی در ان مهار نشده است .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجرو بر اساس اخبار واصله  ،از ساعت ۴ بامداد امروز ۳۱ تیر مناطق وسیعی از جنگلهای گیلان غرب ار سمت حیدریه کفراور، ونیز گلین ، هار بر،تا نزدیک تنگ حاجیان دچار  آتش سوزی شدید شده است .

این مناطق غنی ترین پوشش بلوط وبنه شهرستان و استان را دارد .

بان سیران چوپانکاره در شهرستان گیلانغرب بخش گواور منطقه حیدریه بعد از روستای کاظم خانی سفلی در دامنه کوه های سرکش قرار گرفته و در حد فاصل 50  کیلومتری گیلانغرب می باشد و در این مسیر پوشش آن غنی از درختان جنگلی بلوط و بنه و سایر درختان بومی دیگر می باشد.

 

نظر به همیت صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و بافت منحصر به فرد جنگل و مراتع در زاگرس ضرورت دارد مسئولان اهتمام ویزه تری را  برای مدیریت این بحران سریالی آتش سوزیهای زاگرس  در تجهیز امکانات و نیروی انسانی داشته باشند.
در سال جاری نزدیک به 10 مورد اتش سوزی در گیلانغرب رخ داده که دهها هکتار از جنگل و مراتع را به کام خود کشیده است .

در سال گذشته صدها هکتار از جنگل و مراتع گیلانغرب در اتش سوخت  و این مهم نیازمند تدبیری اساسی در مدیریت بحران است ، بی تفاوتی و سهل انگاری در این حوزه خسارت های جبران ناپذیری را برای منطقه به بار خواهد اورد .
 

خبار تکمیلی  در این پایگاه خبری منتشر خواهد شد...
تنها تصویر از اتش سوزی اخیر