سرویس: سیاسیکد خبر: 91298|08:02 - 1394/03/27
نسخه چاپی

به نام دولت به کام کاندیداهای احزاب دولتی/ آیا این کاندیداها تأیید صلاحیت می شوند؟

به نام دولت به کام کاندیداهای احزاب دولتی/ آیا این کاندیداها تأیید صلاحیت می شوند؟
مطلع الفجر:آیا در مراسم جشنی که نمایندگان دولت متولی برگزاری و یا جزو مدعوین خاص آن هستند حضور کاندیداهای انتخابات و سخنرانی انها و استفاده از امکانات و تریبون دولت میتواند توجیهی بر بی طرفی و عدم دخالت دولت در انتخابات باشد ؟

به گزارشمطلع الفجر/ دولت یازدهم در حالی با همه مباحث و دیدگاهها  از شعار اعتدال تا سیاست خارجی  به نیمه رسیده است که در برخی مواقع شاهد تناقض گویی های عینی در خط و مشی سیاسی  آن هستیم.

 

 بالاخره سالگردی که در کشور برای دولتی ها به جشنی تشکیلاتی بدل شده با تمام حواشی و بحث هایش در کرمانشاه نیز برگزار شد که در خلال آن کاندیداهای  انتخابات که نباید دولت تریبوندار انها باشد  در این مراسم به سخنوری پرداختند ، در این میان این سوال در اذهان متواتر میگردد که چرا باید امکانات و تریبونهای دولت در اختیار کاندیداهای انتخابات قرار گیرد ودر بیانی دیگر زمینه برای استفاده برخی از امکانات دولت و بیت المال فراهم شود؟

در  جشن سالگرد پیروزی دولت یازدهم  که همزمان در کل کشور  برگزار شد  در استان کرمانشاه نیز جمع مدیران و فرمانداران و پرسنل اداری نهادهای دولتی مراسمی را تشکیل دادند و این روز را گرامی داشتند .

مراسمی که با حضور استاندار کرمانشاه و حلقه شماره یک اطرافیان وی بیشتر به یک میهمانی خانوادگی با حضور مدیران و فرمانداران استان شبیه بود

عدم حضور بسیاری از احزاب اصلاح طلب و فعالان سیاسی که در خرداد 92 برای پیروزی روحانی شادمانی کردند در میان حضور بسیاری از افرادی که آن روزها چندان مسیرشان به ستاد روحانی نیفتاده بود نشان میداد که شرایط مدیریتی استان کرمانشاه رخوت و خمودگی خود را به میتینگ خنثی و کم رمق خرداد 94 هدیه داده است.

 

با وجود انکه رئیس‌جمهور اخیراً در جمع فرمانداران خود از عدم ورود دولت در انتخابات گفت و مجموعه تحت امر خود و دیگر دستگاه‌های کشور را به عدم ورود به انتخابات توصیه کرداما در این مراسم جشن گویا  تریبون برای  کاندیداهای مجلس تدارک دیده شده بود .

روحانی  در بخشی از سخنان خود در خصوص عدم حضور دولت در انتخابات  گفت: اینکه دولت بخواهد به عنوان حامی از این حزب یا آن گروه وارد انتخابات شود، به هیچ عنوان چنین چیزی نخواهد بود.

موضوع دیگر اینکه در حالی که فرمانداران شهرستانها  به عنوان نمایندگان  دولت در این مراسم که به جلسه معارفه کاندیداهای خاص برای مجلس بیشتر شباهت داشت حضور داشتند ، فردا این فرمانداران چه توجیهی برای جلب اعتماد مردم به این عنوان که در انتخابات بی طرف هستند خواهند داشت ؟

 آیا در مراسم جشنی که  نمایندگان دولت متولی برگزاری و یا جزو مدعوین خاص آن هستند  حضور کاندیداهای انتخابات و سخنرانی آنها و استفاده از امکانات و تریبون دولت ،میتواند توجیهی بر بی طرفی و عدم دخالت دولت در انتخابات باشد ؟

 اگرچه اخیرا رییس جمهور تاکید بر بی طرفی و عدم دخالت دولت در انتخابات و فراجناحی عمل کردن ان را متذکر شد اما در این جلسه به نظر چیزی اتفاق افتاد که عینا در تناقض با سخنان رییس جمهور  بود و این مقوله که روحانی با عنوان کردن صندوقهای رای شیشه ای  مقوله بی طرفی و شفاقیت انتخابات را عنوان کرد به نظر چنین مراسماتی حقانیت و شفافیت عدم حضور و دخالت را خدشه دار میسازد.

آیا این عملکردهای جناحی و حمایت از کاندیداهای خاص در مراسمی با عنوان و تریبون دولت اعتماد مردم  را نسبت به مجریان انتخابات مکدر نمی سازد؟ آیا مردم هدفگیری ها و حمایتها از کاندیدهای خاص را نمی بینند ؟

باید دید حضور فرمانداران چندین شهرستان و استماع سخنان دو تن از کاندیداهای یک حزب در محضر معاون رئیس جمهور در کرمانشاه چقدر با ابراز نگرانی های رئیس جمهور که بیشتر به یک پروپاگاندای رسانه ای شبیه بود تطبیق داده می شود؟

 آیا فرمانداران شهرستان های استان که سخنان رئیس جمهور را از نزدیک شنیده اند امروز با نشستن پای منبر کاندیداهای احتمالی، می توانند این تناقض را توضیح دهند؟ 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد