کد خبر: 106862|10:34 - 1395/07/18
نسخه چاپی

یادداشت اختصاصی؛

زمینه های جامعه شناختی سیاسی وقوع عاشورای سال 61هجری قمری

زمینه های جامعه شناختی سیاسی  وقوع عاشورای سال 61هجری قمری
مطلع الفجر:امام حسین (ع) برای نجات اسلام از دست غاصبین و برگرداندن اسلام ناب به ریل اصلی دست به اسلام انقلابی زد وبا نثار جان ومال و آبرو ماهیت اسلام سکولار اموی را بر همگان در تاریخ روشن و تشت رسوایی آنان را رقم زد.

یادداشتاختصاصی مطلع الفجر/ تا زمانی که پیامبر اعظم رهبری جامعه اسلامی را برعهده داشتند با وجود کفار قسم خورده قریش ومنافقین نفوذی در صفوف مسلمین،حکومت اسلامی نوپای صدر اسلام به برکت وجود مقدس پیامبر و امیرالمومنین علیهم السلام و اصحاب مکتب اسلام نبوی،  مسیر مکارم اخلاق  وحذف خصائل قبیله گرایی سیاسی از قبیل اشرافی گری، شیخوخیت روسای قبایل وارجحیت روابط قبیله ای را طی کرد.

خداوند متعال برای اکمال دین و اتمام نعمت بر مومنین به پیغمبر دستور داد که امام علی علیه السلام را به جانشینی خود برگزیند تا حکومت اسلامی بعد از پیغمبر در مسیر اعتلا و شکوفایی با هدف جهانی کردن اسلام حرکت کند.

کفار قریش و منافقین مدینه که در زمان حکومت پیغمبر جرات عرض اندام سیاسی نداشتند، در روز وفات آن بزرگواردر یک اقدام هماهنگ به قبیله گرایی سیاسی روی آوردند وبه قولی حکومت اکثریت را تشکیل دادند. حکومتی که انتخابی روسای قبایل بود و نه حکومت انتصابی.

 اسلام ناب که اسلامی انتصابی است از فردای وفات پیغمبر اسلام از ریل اصلی خارج شد و تبدیل به اسلامی شد که کفار قریش و منافقین دیروز با موجودیت آن مشکلی نداشتند. حکومت خلفای سه گانه به عرصه جولان فرصت طلبان و نفوذی ها تبدیل شد به طوری که از دل آن اسلام اشرافی گری و اسلام سکولار متولد شد.

خروجی حکومت انتخابی 25ساله خلفای ثلاثه، حاکمیت امثال معاویه و مروان در راس حکومت اسلامی است که اسلام اشرافی گری و سکولار را ترویج می کردند. انحراف و زاویه صورت گرفته در این فاصله تبدیل به گسل وشکاف اجتماعی سیاسی عمیقی شده بود به طوریکه ارزش های اموی جایگزین ارزشهای نبوی شده بود.

در اثر غفلت خواص جامعه بود که منافقین و کفار قریش در حکومت اسلامی نفوذ کردند وحاکمیت را قبضه نمودند و اسلام را تفسیر به رای کردند به طوری که از اسلام جز نامی واز قرآن جز خطی باقی نگذاشتند.

بعد از این انحراف بعد از این انحراف عمیق صورت گرفته از اسلام نبوی، حکومت انتصابی امیرالمومنین متاثر از این انحراف بود به طوریکه امام علی علیه السلام برای برگرداندن اسلام ناب به ریل اصلی خود مجبور به جنگ با قاسطین، ناکثین و مارقین شد که در نهایت اتحاد حلقه زر و زور تزویر، کافر قسم خورده دیروز -معاویه -را به منصب خلافت و امیرالمومنینی جامعه اسلامی نشاند که نشانگر اوج انحطاط جامعه صدر اسلام بود.

خاندان ابوسفیان موفق شدند اسلام را از درون تهی کنند وبا قرائتی جدید از اسلام اسلام اشرافی گری را ترویج کنند در چنین شرایطی امام مجتبی مجبور به نرمش قهرمانانه برای روشن شدن ماهیت دستگاه اموی می شود چرا که جنگ نظامی در چنین حالتی باعث اتحاد بیشتر غاصبین حکومت نبوی می شد.

 امام حسین علیه السلام برای نجات اسلام از دست غاصبین و برگرداندن اسلام ناب به ریل اصلی دست به اسلام انقلابی زد وبا نثار جان ومال و آبرو ماهیت اسلام سکولار اموی را بر همگان در تاریخ روشن و تشت رسوایی آنان را رقم زد.

خاندان ابوسفیان که مصداق امام الطلقای پیامبر در ماجرای فتح مکه بودند با خدعه و نفوذ در جامعه اسلامی اسلام ناب را از درون تهی و جاهلیت اموی را با ظاهر اسلامی جایگزین نمودند بنابراین حرکت عاشورایی اباعبدالله از این جهت ماندگار و جاویدان است که خط بطلانی بود بر اسلام اموی ودر آینده،  تاریخ متاثر از جاذبه مغناطیس حسینی، اسلام ناب را در گسترده هستی تجربه خواهد کرد.

امروز ما محبین و شیعیان اباعبدالله بایستی از تاریخ درس بگیریم ودر یک مقایسه تاریخی تطبیقی اجازه ندهیم که نظام جمهوری اسلامی که شعبه ای از اسلام ناب است در اثر اتحاد کفار و منافقین از طریق نفوذ در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام زمینه انحراف از اصول و نهایتا تهی کردن آن از درون را فراهم کنند. تنها راه موثر برای جلوگیری از خطر نفوذ انقلابی بودن، انقلابی فکرکردن و انقلابی ماندن است.

اتحاد کفر و نفاق امروز در کشور ما به دنبال خذف روحیه انقلابی گری است که بایستی با تاسی از اقدام عاشورایی و انقلابی حضرت اباعبدالله، زمینه های جهانی شدن اسلام انقلابی که همان اسلام مستضعفین و اسلام ناب است را فراهم کنیم و نظام سلطه که همان امپریالیسم جهاني است را براندازیم وحاکمیت دین حق را تحقق ببخشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد