کد خبر: 106378|11:53 - 1395/06/28
نسخه چاپی

یادداشت؛

سیاست زدگی افت تعلیم و تربیت /ریل اصلی آموزش و پرورش ؛همان مسیر تعلیم و تزکیه است

سیاست زدگی افت تعلیم و تربیت  /ریل اصلی آموزش و پرورش ؛همان مسیر تعلیم و تزکیه  است
مطلع الفجر:در کشورهای توسعه یافته، ریشه پیشرفت وتوسعه یافتگی به برنامه ریزی صحیح وهدفمند در جهت تربیت و آموزش نسل جوان متناسب با فرهنگ و ایدئولوژی خاص آن کشور بر می گرددو باید گفت سیاست زدگی در هر حالافت تعلیم و تربیت است

مطلع الفجر:یادداشت اختصاصی/در کشورهای توسعه یافته، ریشه پیشرفت وتوسعه یافتگی به برنامه ریزی صحیح وهدفمند و بلند مدت در جهت تربیت و آموزش نسل نوجوان و جوان متناسب با فرهنگ و ایدئولوژی خاص آن کشور بر می گردد و پر واضح است که  این بستر باید بدور از فضای سیاست زندگی و حزب گرایی باشد.

 در کشور ما  در اواسط دهه هفتاد، در راستای توسعه سیاسی دولت وقت،آموزش و پرورش از ریل اصلی و هدف گذاری شده که همان تربیت نسل آینده متعهد و متخصص بود منحرف ووارد فضای سیاست زدگی شد که خروجی آن نسلی متخصص ونه لزوما متعهد میباشد.

سیاست زده کردن فرهنگیان که رسالت آنان تربیت و آموزش نسل آینده کشور می باشدجفا و ظلمی نابخشودنی به محیط و فضای آموزشی و پرورشی کشور می باشد.

 از آن زمان تاکنون در همه دولت ها آموزش و پرورش به محل جولان سیاسی و فکری سیاستمداران و روشنفکران تبدیل شد به طوری که حتی محیط پرورشی مهد کودک ها نیز در امان نبوده است.

این در حالی است که تاکیدات مقام معظم رهبری بر غیر سیاسی کردن و آرام نگهداشتن محیط و فضای آموزش و پرورش برای تربیت نسلی معتقد به آرمان های اسلام و انقلاب می باشد. آموزش و پرورش به کانون اصلی منازعات سیاسی کشور تبدیل شده و عزل و نصب ها نه بر مبنای شایستگی های فردی و مدیریتی بلکه بر مبنای جناح بندی ها و قبیله گرایی های سیاسی می باشد که رسالت آموزشی و خصوصا پرورشی آن را کاملا به حاشیه برده است.

با این تفاسیر پیشنهاد می شود وزارت آموزش و پرورش از زیرمجموعه دولت خارج و به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شود تا هم از مناسبات و منازعات سیاسی دور وهم رسالت اصلی خود را که همان تربیت نیل متخصص متعهد است به خوبی عملیاتی کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد