کد خبر: 106374|10:29 - 1395/06/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

لطفا دغدغه جوانان انقلابی را ذبح نکنید!

لطفا دغدغه جوانان انقلابی را ذبح نکنید!
مطلع الفجر:یک جوان مومن انقلابی وقتی با اشتیاق وارد فعالیت فرهنگی می شود، تازه شروع دردسرهای اوست،حمایت مادی را که اصلا صحبتی درباره اش نمی کنیم،همان حمایت معنوی که آقایان ادعای آن را دارند نیز عملا مبدل به هفت خوان رستمی شده است که همه را نسبت به انجام فعالیت، دلسرد می کند.

مطلع الفجر-مهران عمرانی/هیچ عقل سلیمی نمی گوید فعالیت فرهنگی مضر است. اتفاقا وقتی سخن از کار فرهنگی می کنیم هزاران به به و چه چه از مسئولان ذی ربط می شنویم که فلان کار را انجام دهید.

یک جوان مومن انقلابی وقتی با اشتیاق وارد فعالیت فرهنگی می شود، تازه شروع دردسرهای اوست. حمایت مادی را که اصلا صحبتی درباره اش نمی کنیم. همان حمایت معنوی که آقایان ادعای آن را دارند نیز عملا مبدل به هفت خوان رستمی شده است که همه را نسبت به انجام فعالیت، دلسرد می کند.

واقعا دلیل این همه مانع تراشی برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی در جامعه چیست؟ آقایانی که مدام در حوزه و دانشگاه جوانان را ترغیب به فعالیت های مختلف می کنند، چرا هنگام عمل در هزاران اتاق مخفی شده تا پاسخگوی حق الناسی که به گردن خود انداخته اند، نباشند؟

خب برادران مسئول در نهادهای حوزه و دانشگاه! مگر مجبورید می گویید از جوانان حمایت می کنید؟! اجازه دهید همان جوان مومن انقلابی مانند جوانان اروپایی برود درسش را بخواند و بدون دغدغه فرهنگی یک مدرک لیسانسی بگیرد و سپس بیکار در مملکتش گردش کند!
یا اصلا برود اهل دود و دم شود و یا اگر وضعش خوب باشد با رفقایش برود از زندگی لذت ببرد.

آقایان مسئول! شما عملا دارید دغدغه فرهنگی همان اندکی جوان پردغدغه را ذبح می کنید.
تا کی نگاه غربی را در سیستم آموزشی و فرهنگی کشور تحمیل می کنید؟
جوانی که دغدغه فرهنگی ندارد و یا دغدغه اش گرفته شود، مبدل به همان پسر اروپایی می شود که خواب و خوراک و شهوت برایش اولویت اصلی خواهد بود.


از اتاقهایتان تشریف بیاورید بیرون و نگاه کنید جامعه ای را که شما چگونه ولنگاری فرهنگی در آن موج می زند.

 

امروز می بینیم همان جوانانی که روزی در برابر تهاجم فرهنگی می ایستادند، امروز روحیه ای برای ادامه کار ندارند.
دنیای جوانانمان را عملا به دنیای مکانیکی تبدیل کردیم که فقط درسش را بخواند و کاری به کار کشورش نداشته باشد.


جوان را از حذف درس می ترسانیم. از نمره می ترسانیم. از انتقاد کردن می ترسانیم. از جسارت در انجام فعالیت های نوین می ترسانیم تا مبادا جایگاه خودمان متزلزل شود.

اینجاست که باید فاتحه آینده این کشور را خواند و به ورود فرهنگ غربی در جمهوری اسلامی ایران خوش آمد گفت.

“فرهنگ مثل هواست که انسان وقتى که این هوا را استنشاق کرد، با هوایى که استنشاق کرده و با آن جانى که گرفته، مى تواند دو قدم بردارد و جلو برود؛ بقیه ى کارها همه برخاسته ى از آن چیزى است که شما استنشاق کرده اید. اگر چنانچه یک جایى، هواى مسمومى تزریق بشود، نتیجه اى که در اندامها دیده خواهد شد تابع آن مسمومیتى است که در این هواست. اگر فضا را با دود یا مخدرى تخدیر کنند، وقتى شما آن را استنشاق کردید، رفتار شما متناسب با آن چیزى خواهد شد که استنشاق کرده اید؛ فرهنگ یک چنین حالتى دارد. فرهنگ را دست کم نگیرید؛ خیلى مهم است.”


این سخن رهبر معظم انقلاب است که مسئولان عزیز عکس ایشان را بالای اتاق خود نصب کرده اند اما تا به حال شده که دغدغه های فرهنگی ایشان را مطالعه کنند؟؟
با فرهنگ می توان دو قدم برداشت. وقتی فرهنگ نهادینه نشود، چگونه روحیه تحصیل و تامل برای جوانان شکل می گیرد؟

خواهش می کنیم؛ التماس می کنیم بستر فعالیت را برای جوانان فراهم کنید تا ببینید این جوانان کمتر از فرماندهان جوان ۸ سال دفاع مقدس نبوده و می توانند بزرگترین افسر جوان جنگ نرم در دنیا باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد