سرویس: کرمانشاهکد خبر: 106227|09:53 - 1395/06/20
نسخه چاپی

یادداشت: علی حسینی

افیون FATF

افیون FATF
مطلع الفجر:ضمن احترامی که برای برخی از این مدافعان این قرارداد قائل هستم اما متاسفانه گاهی ضعف در تشخیص آنچه که برای کشور همچون سمی مهلک است، باعث می شود که عده ای مدافع این چنین قرارداد هایی شوند.

مطلع الفجر/علی حسینی: نا امید کننده ترین اقدام در حوزه عملکرد مجموعه مدیران دولتی، قبول قراردادی است که از آن با عنوان FATF  یاد می کنند. این قرار داد به اندازه ای برای ایران خطرناک و مضر است که برخی از آن  به عنوان کاپیتولاسیون معاصر یاد می کنند.


اما جدای از اینکه این نوع قرارداد های بانکی می تواند ضربات سختی به پیکره مقاومت کشور در برابر دشمن وارد سازد، نوع دفاع کردن اندک مدافعان آن نیز قابل توجه است.


ضمن احترامی که برای برخی از این مدافعان این قرارداد قائل هستم اما متاسفانه گاهی ضعف در تشخیص آنچه که برای کشور همچون سمی مهلک است، باعث می شود که عده ای مدافع این چنین قرارداد هایی شوند.


آقای دکتر مسعود پزشکیان وزیر دولت اصلاحات و نماینده فعلی مجلس در گفتگویی برای دفاع از FATF گفته اند: بالاخره ما می‌خواهیم با دنیا معامله و کار کنیم، در بازی فوتبال هم قراردادهای بین‌المللی برای بازی را می‌پذیریم، بنده از اقتصاد و بانکداری سر درنمی‌آورم، ولی اگر می‌خواهیم با دنیا معامله کنیم یا باید قواعد بین‌المللی دنیا را بپذیریم یا اینکه رابطه‌ای با کشورهای جهان نداشته باشیم.


اولا باید به ایشان تبریک گفت که با صداقت اعتراف کرده اند که از بانکداری سر در نمی آورند ولی از FATF دفاع کرده اند! ثانیا حالا که ایشان از بانک داری اطلاعی ندارند شاید یک مثال مرتبط با پزشکی بتواند عمق فاجعه FATF را برای ایشان مشخص کند.


کارشناسان سلامت که پزشکان هم جزیی از آن ها محسوب می شوند، همیشه بر خودکنترلی تاکید می کنند. فرض کنید تمام اطرافیان یک فرد به مخدر های افیونی اعتیاد داشته باشند حال آیا آن فرد برای معامله و تعامل با آن ها باید قاعده این افراد معتاد را بپذیرد و او هم معتاد به افیون بشود؟ FATF !همان افیونی است که اقتصاد های غیر وابسته را نابود خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد