کد خبر: 103684|10:43 - 1395/03/17
نسخه چاپی

یادداشت؛

اعضای شورای اسلامی شهر شهردار جدید را انتخاب کردند / آیا مصوبه شورای اسلامی شهر گیلانغرب در استانداری تایید می شود؟

اعضای شورای اسلامی شهر شهردار جدید را انتخاب کردند / آیا مصوبه شورای  اسلامی شهر گیلانغرب در استانداری تایید می شود؟
مطلع الفجر:در حالی که در روزهای اخیر نتیجه جلسه شورای اسلامی شهر گیلانغرب در خصوص اجماع اعضای این شورا و انتخاب شهردار گیلانغرب اطلاع رسانی شد اما باید دید نهایتاً گزینه معرفی شده در استانداری کرمانشاه نیز تایید خواهد شد.

مطلع الفجر/با مشخص شدن سرپرست شهرداری گیلانغرب بعد ازشهردار قبلی ، دغدغه اصلی اعضای محترم شورای  اسلامی شهر گیلانغرب شاید در حال حاضر انتخاب شهردار باشد؛ شهرداری که اولویت کاری خود را نه مسائل سیاسی که امور عمرانی و رسیدگی به وضعیت شهری و دغدغه های مردم  در حوزه محل خدمت خود بداند.


انتخاب شهردار طبق قانون به عهده شورای  اسلامی شهر است و اعضای شوراها طبق قانون 74 شوراها، اقدام به انتخاب شهردار می‌کنند.

 

 در جلسه ای که در 15 خرداد ماه جاری با حضور اکثریت اعضای شورای اسلامی شهرگیلانغرب و با موضوع انتخاب شهردار برگزار شد ، پس از بحث وتبادل نظر با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی ،آقای علی رضا سلیمی  را بعنوان شهردار جدید گیلانغرب معرفی کردند.

 

 از انجا که بر اساس آئین‌نامه اجرائی تشكیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها، روند کلی انتخاب شهردار بعد از مصوب شدن نتیجه رای گیری اعضای شورای شهر باید یک نسخه از مصوبه به فرمانداری و بعد ان به استانداری ارجاع داده شود لذا بعد از ان است که در صورت موافقت استانداری میتوان مصوبه انتخاب گزینه اعضای شورای اسلامی شهر گیلانغرب را به عنوان شهردار قطعی گیلانغرب معرفی کرد.

 

اگرچه انتخاب قطعی شهردار از سوی استانداری نیازمند مولفه های خاص است اما بی شک طرح قطعیت مصوبه در شورا نیز با لحاظ شدن ان ایتم ها  محقق شده اما در هر حال باید دید آیا مصوبه شورای شهر گیلانغرب در انتخاب شهردار در استانداری کرمانشاه  تایید می شود؟

 

علی رضا سلیمی که در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر گیلانغرب  بعنوان شهردار جدید گیلانغرب انتخاب شده است قبل تر سمت مسئول اداری و مالی شهرداری را به عده داشته وچند ماهی است با انتخاب اعضای محترم شورای شهر ، بعنوان سرپرست شهرداری انجام خدمت می کند

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد