کد خبر: 101901|08:59 - 1395/01/30
نسخه چاپی

همچنان جوانان تمایلی به ازدواج ندارند؛

جشن های پر رنگ و لعاب عامل ترس جوانان از ازدواج

جشن های پر رنگ و لعاب عامل ترس جوانان از ازدواج
مطلع الفجر:آرایشگاههای پرهزینه،تالارها و پذیرایی های آنچنانی،ماشین عروس های گران قیمت تنها بخش کوچکی از مخارج یک شب است که در جشن های عروسی به چشم می آید و همین چند قلم کافی است تا یک زوج جوان برای چند سال از همان ابتدای زندگی بدهکار بمانند.

به گزارش  مطلع الفجر؛  این روزها برگزاری جشن های عقد و عروسی با تجملات آنچنان آنقدر باب شده و مایه فخر فروشی خانواده ها شده است که نمی توان به این مراسم نام جشن نهاد و بیشتر به مراسم سلطنتی شباهت دارد.

افزایش سن ازدواج و ترس جوانان برای تامین هزینه های عقد و عروسی باعث شد تا برای ترویج ازدواج آسان راهکارهایی ارائه شود و در اصفهان از ۹ سال گذشته تاکنون کانون پیوند مهر با هدف الگودهی و فرهنگ سازی از طریق برگزاری همایش ها، سمینارها و استفاده از رسانه های گروهی و اطلاع رسانی به خانواده ها و جوانان در سراسراستان ودر رابطه با کاهش هزینه های مراسم ازدواج تشکیل شد.

از زمان شروع به کار این موسسه برگزاری مراسم ازدواج و اجرای کلیه مراحل قانونی و عرفی بطور تکمیلی و به شکلی که زوجین هیچ گونه دغدغه و نگرانی حقیقی نداشته باشند و با پرداخت کمترین هزینه به بهترین نحو ممکن مراسم جشن ازدواج را برگزار می شود تا بخشی از نگرانی عروس و داماد ها برطرف شود.

*ازدواج گران اولین دغدغه جوانان است
مدیرعامل کانون پیوند مهر اصفهان با اشاره به این موضوع که از همان ابتدا با تشکیل گروه هدف این بود تا در این کانون تسهیلاتی برای ازدواج جوانان فراهم شود افزود: ثبت ازدواج و جاری کردن خطبه عقد ، سفره عقد، آرایشگاه های عروس و داماد، لباس عروس، تصویربرداری و عکاسی،گل آرایی ماشین و چاپ کارت دعوت و همه ملزومات یک جشن عروسی با کیفیت مطلوب به این زوج ها ارائه می شود بدون اینکه در مراسم نامی از کانون وجود داشته باشد.

رضا طیب نیا با تاکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری ازدواج آسان برای جوانان است خاطر نشان کرد:صد صنف در برگزاری این مراسم با کانون همکاری دارند به عنوان مثال ۶۰ تالار در قرارداد همکاری دارند و با ارائه معرفی نامه بین ۳۰ تا ۶۰ درصد تخفیف به مشتری می دهند و فروشگاهها و موسسات دیگر نیز به همین شکل و باهمین میزان تخفیف همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه این کانون از سوی هیچ صنف ،ارگان و سازمانی دولتی و یا خصوصی حمایت مالی نمی شود یاد آور شد: تا کنون بیش از ۷ هزار جشن عروسی و عقد برگزار شده که از طبقات مختلف مرفه ،متوسط و ضعیف جامعه بوده اند متقاضیان بدون ثبت نام اولیه می توانند از خدمات این کانون استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی برای ارائه خدمات و سرویس دهی وجود ندارد چرا که موسسات متعددی در این امر با کانون همکاری می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمان کنونی با توجه به گرانی های موجود و بالا رفتن سن ازدواج جوانان اولین مسئولیت افرادی که توان دارند کمک به آسان شدن و تامین برخی از مخارج این مراسم است و در کنار آن باید خانواده ها برای برگزاری این مراسم با هزینه های کمتر با جوانان همکاری داشته باشند.ایی پیش می روند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد