کد خبر: 97782|11:35 - 1394/09/09
نسخه چاپی

فیلم ها و کارگردان ها در ماراتن «فجر»

 

 
 
 
تب و تاب سینمایی‌ها برای رساندن فیلم‌هایشان به بزرگترین جشن سینمای ایران، در چند ماه اخیر آغاز شده است.
 
 
 
 روزنامه ایران: تب و تاب سینمایی‌ها برای رساندن فیلم‌هایشان به بزرگترین جشن سینمای ایران، در چند ماه اخیر آغاز شده است. ساعت‌ها و روزها برای فیلمسازان، در دو ماه باقی مانده تا سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بسرعت می‌گذرد؛ برخی از آنها مشغول تدوینند و بعضی دیگر آخرین تغییرات را روی فیلم‌هایشان اعمال می‌کنند؛ فضایی که یادآور فیلم «میکس» داریوش مهرجویی در مورد روند پرشتاب رساندن فیلم‌ها به جشنواره است. تعدادی از کارگردان‌ها فرم‌های حضور در جشنواره را هم پر کرده‌اند و اندکی دیگر هم به دلیل کارهای باقی مانده و فرصت محدود، از حضور در آن انصراف داده‌اند. جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه امسال، آن طور که از نام‌ها پیداست، می‌تواند تبدیل به یکی از دوره‌های خوب و به یادماندنی شود. کمال تبریزی، داریوش مهرجویی، کیومرث پوراحمد، حمید نعمت‌الله، اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدرضا هنرمند و بسیاری دیگر از جمله کارگردان‌هایی هستند که آثارشان در دوره سی و چهارم جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند. در ادامه این گزارش نگاهی گذرا به فیلم‌هایی انداخته‌ایم که در مرحله تولید قرار دارند و خود را مهیای روزها جشنواره می‌کنند.

«کفش هایم کو»

«کفش هایم کو» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در حال فیلمبرداری است. این فیلم درباره با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر است. در این فیلم بازیگرانی چون رضا کیانیان، مجید مظفری، مینا وحید، بهاره کیان افشار و رویا نونهالی حضور دارند.

«۵۰ کیلو آلبالو»

این فیلم سینمایی در ابتدا قرار بود توسط شهرام شاه حسینی کارگردانی شود که بعد از مدتی این کارگردان از حضور در این پروژه سینمایی انصراف داد. از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به افسانه بایگان، ویشکا آسایش و بهنوش بختیاری اشاره کرد.

«دراکولا»

رضا عطاران از دیگر کارگردانانی است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر با سومین فیلم بلند سینمایی خود با نام «دراکولا» حضور دارد. در «دراکولا» لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، امید روحانی و رضا عطاران به ایفای نقش می‌پردازند.

«نیم رخ ها»

زنده یاد ایرج کریمی فیلم سینمایی «نیم رخ‌ها» را پیش از این برای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کرده بود. این فیلم سینمایی ملودرامی مدرن و عاشقانه و روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری می کند.

«سیانور»

بهروز شعیبی در تلاش است تا در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «سیانور» حضور داشته باشد. قصه «سیانور» در دهه ۵۰ می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است.

«ایستاده در غبار»

محمد حسین مهدویان نیز با فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر می رود، فیلمبرداری این پروژه سینمایی به تازگی به پایان رسیده است. «ایستاده در غبار» به عنوان نخستین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان، زندگی احمد متوسلیان را از دوران کودکی تا سال‌های حضور در جبهه‌های جنگ روایت می‌کند.

«تمرینی برای اجرا»

محمد علی سجادی در نظر دارد با فیلم سینمایی «تمرینی برای اجرا» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. بازیگران این فیلم عبارتند از: میکائیل شهرستانی، مهدی میامی، محمدعلی سجادی و..‌.

«قاتل اهلی»

همچنین مسعود کیمیایی نیز قرار است فیلم سینمایی «قاتل اهلی» را جلوی دوربین ببرد. این فیلم قصه جوانی است که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در آخر می‌فهمد که برای پولدار شدن نبوغی بیش از اینشتین باید داشته باشد.

«پلیس بازی»

پیمان قاسم خانی نخستین پروژه سینمایی خود را با نام «پلیس بازی» جلوی دوربین می برد. بازی حمید فرخ‌ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، رضا رویگری، مانی حقیقی، نسیم ادبی و امیرمهدی ژوله در این فیلم سینمایی قطعی شده است.

«نگار»

این فیلم را احسان گودرزی نوشته و رامبد جوان کارگردانی کرده است. جوان اولین تجربه کارگردانی در سینما را با فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» آغاز کرد و بعد از آن نیز فیلم‌های، «پسر آدم، دختر حوا» و نیز فیلم «ورود آقایان ممنوع» را ساخت.

«بادیگارد»

ابراهیم حاتمی کیا با فیلم «بادیگارد» این دوره از جشنواره فیلم فجر را تجربه خواهد کرد. البته طبق شنیده‌ها متوجه شدیم که فیلم به لحاظ تولید کار سختی در پیش داشته و وسواس‌های کارگردان در مرحله پس از تولید، این پروژه را طولانی‌تر از گذشته کرده است.

«سنتوری مرد پاییزی»

داریوش مهرجویی قصد دارد امسال با فیلم «سنتوری مرد پاییزی» جشنواره فیلم فجر را تجربه کند. این فیلم اوایل سال پیش‌تولیدش آغاز شد، اما مهرجویی ترجیح داد در تئاتر فعالیت کند و «غرب واقعی» را روانه صحنه تئاتر کرد. اکنون باید دید در این زمان کوتاه تا جشنواره فیلم فجر می‌تواند فیلم خود را به مرحله تولید برساند یا خیر؟

«فروشنده»

اصغر فرهادی امسال با فیلم «فروشنده» قرار است در جشنواره فیلم فجر حاضر شود. تاکنون ترانه علیدوستی و شهاب حسینی و گروهی از بازیگران غیرحرفه‌ای در فهرست بازیگران فیلم اعلام شده اند.

«دختر»

«دختر» ساخته رضا میرکریمی هم سوژه اجتماعی دارد. این فیلم درباره دختری است که برای شرکت در یک میهمانی از آبادان به تهران می‌آید و با مشکلاتی مواجه می‌شود.  

«امکان مینا»

کمال تبریزی در سکوت خبری فیلم جدیدش را با نام « امکان مینا» جلوی دوربین برد. داستان این فیلم در دهه 50 می‌گذرد. یک نیروی انقلابی مأمور می‌شود تا در میان منافقین رخنه کند و...

«نسیم»

پرویز شهبازی پس از ساخت فیلم موفق «دربند» این بار به سراغ «نسیم» رفته است. این فیلم موضوعی اجتماعی دارد و در آن ساعد سهیلی به همراه چهره‌های جدید به ایفای نقش می‌پردازند.

«خرمگس»

محمدرضا هنرمند بعد از 14 سال دوری از سینما قصد دارد با ساخت یک فیلم کمدی به صحنه بازگردد. به گفته پیرهادی «خرمگس» نام موقت فیلم است و فیلمنامه آن را احمد رفیع زاده نوشته است.

«آخرین بار کی سحر را دیدی؟»

«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» دهمین فیلم بلند فرزاد مؤتمن محسوب می شود. فیلمنامه این اثر جنایی پلیسی توسط امیر عربی به نگارش درآمده است.

«مینا»

اگر اتفاق خاصی نیفتد و همه‌چیز طبق برنامه پیش برود باید امسال شاهد حضور حمید نعمت‌الله با یک فیلم اجتماعی متفاوت دیگر در جشنواره باشیم. فیلمنامه این فیلم هم به صورت مشترک با هادی مقدم‌دوست، یار این سال‌های فیلمسازی نعمت‌الله نوشته شده است.

«نفس»

فیلمبرداری «نفس» تازه‌ترین اثر سینمایی نرگس آبیار پس از گذر از شهرهای یزد و هشتگرد کرج در شهر تهران به پایان رسید. جمشید هاشم‌پور یکی از بازیگران این فیلم است که حضور پررنگی در فیلم تازه آبیار دارد.

«لانتوری»

فیلم سینمایی «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان هم از جمله دیگر فیلم‌هایی است که به نظر می‌رسد، در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. بازیگرانی همچون باران کوثری، نوید محمدزاده در دومین فیلم درمیشیان نقش‌آفرینی می‌کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد