کد خبر: 92779|13:11 - 1394/05/13
نسخه چاپی

آلمانی ها سرویس نقشه نوکیا را خریدند

 

 
 
 
گروهی از خودروسازان آلمانی با هدف گسترش دسترسی به خدمات دیجیتالی برای خودروهای متصل، برای خرید سرویس نقشه Nokia Here به توافق رسیدند.
 
 
 
خبرگزاری ایسنا: گروهی از خودروسازان آلمانی با هدف گسترش دسترسی به خدمات دیجیتالی برای خودروهای متصل، برای خرید سرویس نقشه Nokia Here به توافق رسیدند.

این گروه که شامل ب ام و و آئودی است، موافقت کرده است حدود 2.9 میلیارد یورو (3.2 میلیارد دلار) بری خرید این سرویس بپردازد.

این سرویس از فروش سال 2014 به صنعت خودرو بیش از 970 میلیون یورو درآمد داشت و مابقی درآمدش از خدمات مبتنی بر مکان بود.

دایملر که شرکت مادر مرسدس بنز است و همچنین ب ام و، آئودی و نوکیا درباره این گزارش که به نقل از منابع آگاه منتشر شد، اظهارنظر نکردند.

سرویسهای نقشه دیجیتالی از مدل قدیمی که نقشه ثابتی از راه را فراهم و در سیستم ناوبری خودرو ذخیره می‌کرد تغییر یافته اند و با ارائه اطلاعات لحظه ای درباره جاده و ترافیک پویایی بیشتری پیدا کرده اند. سیستمهای نقشه هوشمند به خودروهای خودران متصل به شبکه‌های بی سیم کمک می‌کنند وظایفی مانند تغییر مسیر حرکت در صورت وجود ترافیک یا وقوع تصادف در جاده پیش رو را انجام دهند. چنین سیستمهای نقشه ای در آینده در تشخیص تصادف و سایر امکانات خودروهای متصل نقش خواهند داشت.

بر اساس برآورد تحلیلگران بانک بی ان پی پاریبا، خودروهای اتوماتیک و خودران می‌توانند به بازاری به ارزش 50 میلیارد دلار تبدیل شوند.

نوکیا این بخش از فعالیتش را واگذار می‌کند تا به توافق 15.6 میلیارد یورویی با آلکاتل لوسنت معطوف شود که دومین سازنده تجهیزات شبکه بزرگ جهان را به وجود می‌آورد.

این شرکت فنلاندی در آوریل اعلام کرده بود که کسب و کار ناوبری خود را تحت بازبینی استراتژیک قرار می‌دهد و یک مزایده برگزار می‌کند که خودروسازان لوکس آلمانی را در برابر رقیبان اینترنتی از آمریکا و چین قرار می دهد. این رقابت به عقب نشینی شرکتهای اینترنتی منتهی شد که شامل شرکت خدمات اشتراک خودرو و تاکسی آنلاین اوبر و شرکت اینترنت چینی بایدو بودند.

گروه دیگری که مشتری سرویس نوکیا بودند، شرکت خدماتی تنسنت هولدینگز و ناواینفو بودند.

بر اساس گزارش رویترز، دایملر، ب ام و و آئودی مایلند به فراهم کننده خدمات تبدیل شوند تا به این ترتیب روابطشان را با مشتریانشان حفظ کنند و مانع شوند غولهای فناوری مانند گوگل و اپل کنترل سیستمهای اطلاعات سرگرمی خودروهای آینده را بدست بگیرند.

از سوی دیگر این خودروسازان امیدوارند خودرو با استفاده از خدمات مختلف مبتنی بر مکان توسط سرنشینان مانند پیدا کردن رستوران یا پارکینگ، رزرو هتل و خدمات دیگر، به یک منبع درآمد تبدیل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد