کد خبر: 92572|12:05 - 1394/05/07
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای طرح خدمات عامل المنفعه رایگان در دستگاه قضایی

اجرای طرح خدمات عامل المنفعه  رایگان در دستگاه قضایی
مطلع الفجر:رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در شهرستان گیلان غرب و در آیین معارفه رییس دادگستری این شهرستان از اجرای طرح خدمات عام المنفعه رایگان در دستگاه قضایی خبرداد

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر ،رییس کل دادگستری استان کرمانشاه که به منظور تودیع و معارفه روسای جدید و سابق دادگستری گیلانغرب در این شهرستان حضور یافت گفت: در یک ماه گذشته بیش از 40 هزار ساعت خدمات عام المنفعه  رایگان در دادگستری استان کرمانشاه صدور  حکم شده است .

 

محمد رضا عدالتخواه از جلب رضایت  اولیاء دم  در 20 مورد از احکام قصاص خبر داد و افزود :با تشکیل ستاد تالیف قلوب در دادگستری استان کرمانشاه 20 مورد از احکام قصاص قتلهای عمد اخیرا با جلب رضایت اولیاء دم منجر به بخشودگی و ایجاد سازش شده است.

 

وی به مقوله دیگر در حوزه قضا اشاره و  صحیح العمل بودن و عزیز المنظر بودن، قضاوت بر اساس ادله، قانونمداری  و خداوند را ناظر بر امور داشتن ،  را از ویژگیهای یک قاضی خوب  برشمرد و اظهار داشت:باید گفت که  قاضی موفق است که با این ویژگیها، با اعتقاد و باور و قانونمداری  بسته عمل نماید آنچه که در دستگاه قضایی و درجامعه بایستی بدان توجه گردد قانون است و در یک جامعه برای برقراری نظم و انضباط قانون اجتناب ناپذیر است چرا که قانونمداری معیار یک جامعه توسعه یافته بشمار می رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه  ضمن تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضاء با اشرار و متجاوزین به حقوق مردم  از اجرای مجازتهای جایگزین برای برخی از جرائم خبرداد وگفت: سیاست قوه قضائیه درخصوص جرائم خرد غیر خشن بر عدم حکم حبس و با رویه اصلاح پذیری است.

 

وی  با تاکید بر لزوم اجرای سیاستهای راهبردی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم و اجرای مجازتهای جایگزین در این راستا   را از مهمترین برنامه های دستگاه قضا عنوان نمود.

 

در  خلال این آیین همچنین  امام جمعه و فرماندار شهرستان گیلانغرب طی سخنانیبر ضرورت و اهمیت جایگاه، استقلال  و شان قاضی و قضاوت در اسلام و نقش قوه قضائیه در موفقیت دیگر قوا را در جهت تحقق اهداف و سیاست های نظام برای خدمت بیشتر به مردم را برشمردند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد