کد خبر: 92568|10:48 - 1394/05/07
نسخه چاپی

مسابقات و همایش‌های معماری در ایران

 

 
 
 
 
 

برترین ها:

هفته معماری اسپانیا، فردا در تهران برگزار می‌شود

هفته معماری اسپانیا در تهران که قرار است از فردا ساعت ۱۵ با سخنرانی ادواردو مانسانو (Eduardo Manzano)، پروفسور محقق تاریخ موسسه شورای عالی تحقیقات علمی اسپانیا همراه با سخنرانی دکتر فرهاد آزرمی، استاد معماری دانشگاه شهید بهشتی، فارغ‌التحصیل دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید و نماینده دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید در ایران، برگزار شود.
 

جدیدترین خبرها از مسابقات و همایش‌های معماری در ایران


 باغ موزه قصر تهران در خیابان شریعتی، مکان برگزاری این هفته معماری، معرفی شده است. اسپانیا، یکی از برترین ظرفیت‌های معماری در اروپا و جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل، از کلیه علاقمندان به هنر و معماری دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت کرده و از نمایشگاه جانبیان بازدید کنند.

اختتامیه این مراسم نیز ۱۵ مردادماه ساعت ۱۵ با حضور آلبرتو کامپو بائزا (Alberto Campo Baeza) برگزار می‌شود. آلبرتو کامپو بائزا بیش از ۲۵ سال استاد مدرسه معماری اسپانیا بوده است. او همچنین در موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH)، مدرسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL)، دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا، دانشگاه ایالت کانزاس و دانشگاه کاتولیک واشنگتن (CUA) تدریس کرده است.

گفتنی است، سرویس معماری برترین‌ها، پوشش خبری این مراسم را در روزهای آینده انجام خواهد داد.

دوره 5 روزه دانشگاه بین المللی معماری مادرید در دانشگاه تهران

این دوره از هفتم الی دوازدهم شهریور ماه سال جاری در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود و علاقمندان تا 25 مرداد برای ثبت نام در این کارگاه پنج روزه فرصت دارند تا ثبت نام خود را تکمیل کنند. این دوره، برای بررسی فرآیند تبدیل شهر به اکوسیستمی پیوسته و انعطاف پذیر، بر مبنای نظریات فرانکشتاین در عرصه معماری برگزار می‌شود و مدرسانی، از دانشکده معماری دانشگاه معتبر مادرید اسپانیا را در خود جای داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.ceat.ir مراجعه کنید.

دوره 1 روزه بررسی بیو فناوری در طراحی داخلی

پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در 14 مرداد سال جاری، کارگاه یک روزه بررسی بیو فناوری در طراحی را برگزار می‌کند. این دوره توسط دکتر پیتر فان بوهیمه، از تئوریسین‌های معماری از آمستردام هلند با همکاری علی مبر اکبری برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.carbonstudio.ir مراجعه کنید.

تمدید مهلت شرکت در مسابقه طراحی دکوراسیون داخلی یک برنامه تلویزیونی

دبیرخانه مسابقه تلویزیونی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، موسوم به آشیانه اعلام کرده است که علاقمندان برای شرکت در این مسابقه، تا 17 مرداد فرصت دارند. توانایی طراحی یک واحد آپارتمان، از جمله شرایط شرکت دراین مسابقه تلویزیونی است که قرار است با حضور هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون بزودی برگزار شود. این برنامه قرار است در 13 قسمت ضبط و پخش شود.

همایش ملی انرژی، ساختمان و محیط زیست شهری، آذر ماه در رودهن

همایش ملی ارائه فناوری‌های پیشرفته جدید در صنعت ساختمان و اطلاع رسانی از آخرین دستاوردهای بومی و بین المللی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، آذر ماه در تهران برگزار می‌شود. مهلت ارسال مقاله، پنجم مهر ماه سال جاری اعلام شده است. علاقمندان برای کسب اطلاعت بیشتر به www.roudehen-samacollege.ir مراجعه کنند.

مراسم تقدیر از مهدی علیزاده سقطی، معمار معاصر درتهران

مجله معماری و ساختمان اعلام کرد، مراسم تقدیر از چهره معاصر معماری ایران، امسال درمهر ماه برگزار خواهد شد و به تقدیر از استاد مهدی علیزاده سقطی می‌پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دبیرخانه این مراسم تماس حاصل کنید. گفتنی است، استاد سقطی، از نام آوران عرصه معماری کشور می‌باشند.

هشتمین جایزه معماری داخلی ایران، اطلاعیه داد

دبیرخانه هشتمین جایزه سالانه معماری داخلی ایران اعلام کرد، علاقمندان می‌توانند آثار خود را از 24 شهریور لغایت 4 مهر ماه سال جاری، به دبیرخانه مراسم در مجله معماری و ساختمان ارسال کند. گفتنی است، نهم مهر ماه سال جاری، مراسم اعطای جایزه سالانه معماری داخلی ایران انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به فصلنامه معماری و ساختمان مراجعه کنید.

اولین همایش کنگره ملی طراحی نوین مهندسی با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست

اولین کنگره ملی طراحی نوین مهندسی با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، برای اولین بار در کشور و با هدف توسعه فرهنگ ecodesign توسط آرمان روشن و با حمایت قطب‌های دانشگاهی عرصه محیط زیست بنیانگذاری گردیده است. علاقمندان تا 4 شهریور فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. آثار برگزیده، اول مهرماه سال جاری در مراسمی، معرفی و تقدیر می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر به www.iranmedcongress.ir مراجعه کنید. اقتصاد سبز، امنیت غذایی، گردشگری و توسعه پایدار، طراحی و برنامه ریزی مبتنی بر توسعه پایدار شهری و اصلاح و بهسازی ساختمان‌ها با رویکرد سبز، از جمله محورهای این همایش اعلام شده است. این همایش، یک کارگاه جنبی نیز خواهد داشت.

فراخوان ارسال مقاله جهت چاپ در نشریه علمی – تخصصی ارگ

نشریه علمی تخصصی معماری ارگ، اعلام کرد، نشریهٔ علمی – تخصصی ارگ، به صاحب امتیازی انجمن علمی شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان در نظر دارد شمارهٔ نهم این نشریه را با محوریت "فضاهای انسانی و پیاده مدار” به انتشار برساند. – پژوهشگرانی که مایل به چاپ مقالهٔ خود در این نشریه هستند، می‌توانند مقالات خود را به ایمیل نشریه به نشانی ArgMag_AUI@yahoo.com ارسال نمایند.

فراخوان مسابقه طراحی میدان باغ گلستان (فجر) تبریز

شهرداری تبریز از طراحان خوش ذوق معماری، دعوت کرد. شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز (منطقه هشت) در نظر دارد مسابقه ای تحت عنوان طراحی و بازآفرینی محدوده فلکه فجر (باغ گلستان) را با شرایط زیر به اجرا درآورد. لذا از کلیه علاقه مندان دعوت می‌گردد تا در راستای احیای بافت تاریخی فرهنگی شهر تبریز در این مسابقه شرکت نمایند. برای شرکت در این مسابقه ملی، تا آخر همین ماه فرصت دارید تا آثار خود را به نشانی پست الکترونیک Tabriz222@yahoo.com ارسال کنید.

10 مرداد، آخرین فرصت شرکت در مسابقه طراحی مجموعه ورودی بافت تاریخی شهر تبریز

تبریز که این روزها به جولان طراحان خوش ذوق معماری ایران تبدیل شده است، از کلیه علاقمندان به شرکت در مسابقه طراحی مجموعه ورودی بافت تاریخی فرهنگی شهر تبریز خواست، آثار خود را نهایت تا شنبه هفته آینده (10 مرداد) به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. به دلیل درخواست‌های مکرر علاقمندان، این تاریخ، آخرین فرصت شرکت در مسابقه بوده و تمدید نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیش تر به پرتال شهرداری تبریز مراجعه کنید.

فردا، آخرین روز نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری در زنجان

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اعلام کرد، این نمایشگاه که با هدف ترویج نگرش کیفی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در رابطه با بنا و فضای شهری برگزار می‌شود، فرصتی برای دریافت نظرات منتقدان، از معماری منظر در این استان می‌باشد. این نمایشگاه از سوم مرداد ماه آغاز شده است، تا فردا، هفتم مرداد سال جاری از ساعت ۱۷: ۳۰ الی ۲۱: ۳۰ درکارخانه کبریت سابق زنجان واقع در خیابان صفا جهت نمایش برای عموم مردم دایر است. بنابراین، زنجانی‌های عزیز، عجله کنند.

آخرین خبرها از نشریات معماری ایران

نشریات زیر در عرصه معماری و دکوراسیون داخلی، اخیراً بر روی پیشخوان روزنامه فروشی‌های سراسر کشور قرار گرفت.

شماره 51 ماهنامه خبری ساختمان، دو فصلنامه تخصصی دانش مرمت و میراث فرهنگی، شماره بهار دو فصلنامه شارستان، شماره تابستان فصلنامه باغ نظر و شماره 91 دو ماهنامه معمار از جمله نشریات تازه انتشار یافته عرصه معماری کشور می‌باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد