کد خبر: 90375|12:26 - 1394/03/06
نسخه چاپی

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه ترکیه

 

وی به اوضاع یمن نیز اشاره کرد و گفت: سازمان همکاری اسلامی باید با جدیت به این مسئله مهم در جهان اسلام بپردازد و گروه های یمنی را دور یک میز گرد هم آورد تا به این فاجعه خاتمه دهد.

محمدجواد ظریف سه شنبه شب با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزیر امور خارجه ترکیه در کویت به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران درهمکاری با این سازمان جدی هست چرا که ما معتقدیم سازمان همکاریهای اسلامی باید درخصوص تحولات و رویدادهای مبتلابه جهان اسلام حساس باشد.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی تهدید مشترک علیه دنیاست و باید شاهد اقدامات جدی تری برای مقابله با عوامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه باشیم.

وی به اوضاع یمن نیز اشاره کرد و گفت: سازمان همکاری اسلامی باید با جدیت به این مسئله مهم در جهان اسلام بپردازد و گروه های یمنی را دور یک میز گرد هم آورد تا به این فاجعه خاتمه دهد.

ایاد مدنی دبیرکل این سازمان نیز با تشریح برنامه چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ششم و هفتم خرداد در کویت برگزار شود گفت: از مشارکت ایران در تدوین برنامه های این سازمان بویژه برنامه ده ساله آینده تشکر می کنم.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز با حضور در محل اقامت دکتر ظریف با وی دیدار کرد.

وی افزود: ما آمادگی خود را برای تبادل نظر درباره تحولات منطقه ای با ایران اعلام می کنیم و تنها راه حل بحران یمن را گفتگو می دانیم.

وی امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان جنگ یمن را بسیار ضروری دانست و بر تبادل نظر میان مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه تأکید کرد.

ظریف نیز با ابراز نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تحولات جاری منطقه گفت: اگر کشورهای منطقه با این پدیده ضد انسانی مقابله جدی و اساسی نکنند بطور قطع ناامنی و بی ثباتی در منطقه افزایش می یابد.

طرفین آخرین تحولات منطقه بویژه اوضاع فاجعه آمیز یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و استقرار و ایفای نقش سازمان ملل در یمن را برای انجام کمک رسانی انساندوستانه به آسیب دیدگان این کشور، ضروری و فوری دانستند.

مبارزه جدی و مستمر با تروریسم و خشونت طلبی، افزایش رایزنی های سیاسی میان مقامات دو کشور از دیگر مباحثی بود که در این دیدار بر آن تأکید شد.

وزیرامورخارجه کشورمان بر گفتگوی یمنی ـ یمنی برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد