کد خبر: 90241|12:31 - 1394/03/04
نسخه چاپی

پیشروی‌ عراقی‌ ها در شرق رمادی

 
 

 

 
 
منابع امنیتی در استان الانبار از پیشروی‌ نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و نیروهای عشایر در شرق رمادی خبر دادند.
 
 
 

خبرگزاری ایسنا: منابع امنیتی در استان الانبار از پیشروی‌ نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و نیروهای عشایر در شرق رمادی خبر دادند.

این منابع عنوان داشتند که نیروهای امنیتی به سمت منطقه السوره و اطراف منطقه الصوفیه و الزراعه در اطراف رمادی، مرکز استان الانبار پیشروی کرده‌اند و نیروهای امنیتی توانسته‌اند منطقه العنگور را از دست داعش پس بگیرند. عشایر الانبار نیز با همکاری نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به دفاع از منطقه الخالدیه در شرق رمادی در مقابل حملات گسترده داعش ادامه می‌دهند.

همزمان شورای منطقه الخالدیه در استان الانبار با بیان اینکه این منطقه امن شده و خطر داعش از آن دور شده است، از تمامی خانواده‌هایی که از آنجا مهاجرت کرده‌اند خواست تا به خانه‌هایشان بازگردند.

علی داود، رئیس شورای منطقه الخالدیه عنوان داشت: نیروهای امنیتی منطقه الخالدیه و شهر الحبانیه در شرق رمادی را تحت کنترل دارند و این منطقه امن شده است و خطر داعش از آن دور شده است.

در همین حال نیروی هوایی عراق با جنگنده‌های سوخوی انبار بزرگ تجهیزات داعش را در شهر رمادی هدف قرار دادند که بر اثر آن این انبار سلاح منهدم شد و تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع پلیس فدرال وابسته به فرماندهی عملیات الانبار یک عملیات نظامی را در منطقه الشیخ سعدون اجرا کردند که در جریان آن 24 تروریست به هلاکت رسیدند.

در درگیری‌های نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش در منطقه حصیبه در شرق رمادی تعدادی از تروریست‌های داعش کشته شدند. نیروهای عراقی همچنین با حمله داعش به منطقه 35 در رمادی مقابله کرده و خسارت‌ها و تلفاتی را به داعشی‌ها وارد کردند.

از سوی دیگر کمیته گذرگاه‌های مرزی شورای استانداری الانبار اعلام کرد که گروه تروریستی داعش گذرگاه الولید در مرز با سوریه را اشغال کرده است.

سعاد جاسم، رئیس کمیته مذکور عنوان داشت که این امر پس از عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از این گذرگاه و رهسپار شدن آنها به سمت گذرگاه طریبیل در مرز با اردن صورت گرفت.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش بیشتر نیروهای مسلح خود را از مناطق شمال موصل خارج کرد و آنها را برای درگیری‌های الانبار گسیل داشت.

در همین حال نیروهای پیشمرگ که از منطقه سد موصل محافظت می‌کنند، اعلام کردند که حملات به این منطقه ظرف ماه گذشته کاهش یافته بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد