کد خبر: 90231|12:22 - 1394/03/04
نسخه چاپی

پیام العبادی به اعراب: مانند ایران کمک کنید

 

 
 
 
نخست وزیر عراق از کشورهای خلیج فارس خواست همانند ایران در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش به عراق کمک کنند.
 
 
 
واحد مرکزی خبر: نخست وزیر عراق از کشورهای خلیج فارس خواست همانند ایران در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش به عراق کمک کنند.

حیدر العبادی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: کمک جمهوری اسلامی ایران به عراق در زمینه مبارزه با داعش از اینجا ناشی می شود که ایران اعتقاد دارد این گروه تروریستی خطری واقعی برای امنیت ملی این کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: ایرانی ها خطری را که عراق را تهدید می کند به منزله تهدید علیه ایران می دانند، زیرا تروریسم یکی است و تروریسم ایران را نیز تهدید می کند و من خود شنیدم که فرمانده نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران گفت که تهدید داعش تهدیدی واقعی برای امنیت ملی ایران به شمار می رود. به همین علت است که در کنار عراق ایستاده است و ما از حمایتهای این کشور استقبال می کنیم.

حیدر العبادی در ادامه اظهارات خود گفت: من از همه کشورها می خواهم که همچون ایران احساس خطر کنند، برادران ما در اردن نیز احساس خطر می کنند و با ما همکاری دارند اما کشورهای خلیج فارس احساس خطر می کنند ولی این خطر را جدی نمی دانند و با واقعیتهای موجود در منطقه رفتار مناسبی از خود نشان نمی دهند و فکر نمی کنند که خطر واقعی آنها را تهدید می کند من به آنها می گویم این خطر خطری واقعی بر آنهاست. ما هم اکنون با جدیت در حال مبارزه با داعش هستیم و با این مبارزه در حال از بین بردن خطرات و تهدیدها از کل منطقه خلیج فارس هستیم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد