کد خبر: 90226|12:19 - 1394/03/04
نسخه چاپی

افزایش‌ قیمت محصولات سایپا و ایران‌ خودرو؟

 
 

 

 
 
 
عضو ناظر شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت پنج و کمتر از دو درصدی محصولات سایپا و ایران خودرو خبر داد و گفت: هرچند بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته اما شورا هنوز هیچ مصوبه ای در این زمینه نداشته است.
 
 
 

خبرگزاری ایرنا: عضو ناظر شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت پنج و کمتر از دو درصدی محصولات سایپا و ایران خودرو خبر داد و گفت: هرچند بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته اما شورا هنوز هیچ مصوبه ای در این زمینه نداشته است.

عیسی امامی در خصوص درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان، افزود: شورای رقابت بر اساس دستورالعمل ها تصمیم به بررسی درخواست خودروسازان گرفت و برهمین اساس مستندات کارشناسی بانک مرکزی درباره تورم بخشی و همچنین سازمان استاندارد در خصوص کیفی سازی را بررسی کرد.

وی با بیان آنکه براساس این داده ها خودروسازها نباید افزایش قیمت داشته باشند، اظهار داشت: براساس گزارشات دریافتی خودرو های تولیدی کیفیت مناسب و استاندارد ندارند و برهمین اساس بهره وری خود را از دست داده اند.

این عضو شورای رقابت تصریح کرد: سایپا مدعی است قراردادهای خود را براساس یورو تنظیم کرده و بازپرداخت را با نرخ دلار انجام می دهد و به همین دلیل هزینه های این شرکت افزایش یافته در حالی که اگر بازپرداخت به یورو تقویم شود، میزان هزینه ها تغییر خواهد کرد.

امامی در رابطه با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو نیز گفت: در بررسی اطلاعات این شرکت و همچنین گزارش سازمان بازرسی و استاندارد نمره منفی برخی از محصولات محرز و حتی این شرکت نرخ دو درصدی بهره وری را نیز کسب نکرده است.

این عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه برای تعیین تکلیف این امر نیاز به انجام کارهای کارشناسی دیگری نیز هست، گفت: براساس استفساریه پیرامون مقررات مالی دولت شائبه ای در خصوص صلاحیت شورای رقابت برای بررسی انحصار در بازار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: البته این در حالی است که براساس اصل 44 قانون اساسی شورای رقابت موظف به بررسی وجود انحصار در کالا و خدمات است.

امامی تصریح کرد: با توجه به فضای کنونی مجلس شورای اسلامی این استفاریه در حالی می تواند درست باشد که مغایرتی با اصل 44 قانون اساسی نداشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد