سرویس: کرمانشاهکد خبر: 88755|14:35 - 1394/01/30
نسخه چاپی

جوابیه یکی از صاحب نظران عشایر به توهین حزب اصلاح طلب/

یا عشایر را نمی شناسید یا دارای ریشه و اصالت نیستید/ عشایر ولایتمدار اند/ توهین کنندگان باید مجازات شوند

یا عشایر را نمی شناسید یا دارای ریشه و اصالت نیستید/ عشایر ولایتمدار اند/ توهین کنندگان باید مجازات شوند
مطلع الفجر:یک از بزرگان عشایر استان کرمانشاه در گفتگویی پیرامون توهین شرم آور برخی سایتها به جامعه عشایری استان گفت: یقیناً کسانی به عشایر توهین می کنند افرادی ناآگاه و بی ریشه هستند باید برای این اقدام خود جواب گو باشند.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ریوار،پس از حادثه فرودگاه جده و اقدام شرم آور پلیس فرودگاه جده،  در اعتراض به این هتک حرمت  كمپينی تحت عنوان حمايت از پاسپورت ايراني در سراسر کشور راه اندازی شد که اقشار  مختلف مردم از بازاری و دانشجو گرفته تا مسئولین دولتی و دانشگاهیان در کمپین علیه تجاوز به دو نوجوان ایرانی شرکت کرده بودند.

جامعه عشایری استان کرمانشاه نیز در اقدامی به این کمپین پیوسته که متأسفانه از سوی دبیر حزب توسعه کرمانشاهبا ادبیاتی توهین کننده عشایر را قشری بی سواد عنوان کرده که دنیای رویایی آنها  محصور در ییلاق و قشلاق  است.

 

توهین به عشایر

 

 انتشار این خبر در فضای مجازی موجب عصبانیت جامعه عشایری استان کرمانشاه شد که در زیر گفتگو با یکی از سران عشایر استان کرمانشاه پیرامون همین موضوع را مشاهده خواهید کرد؛

 

سید درویش حسینی از بزرگان عشایری ایل سنجابی در گفتگو با خبرنگارپایگاه تحلیلی خبری ریواربا اشاره به توهین اخیر یکی از سایت های کرمانشاه به جامعه عشایر  مبنی بر  بی سواد بودن این قشر  گفت: این افراد کسانی هستند که سخت در اشتباه و گمراه اند.

 

 وی افزود: کسانی که به عشایر توهین کرده اند یا افرادی  بی ریشه هستند و یا اینکه عشایر را نمی شناسند.

توهین به عشایر

این صاحب نظر عشایر با اشاره به گفته امام راحل مبینی بر اینکه "عشایر ذخایر انقلابند" ادامه داد: عشایر ایران  قبل از انقلاب اسلامی در صحنه های دفاع از عزت ملی کشور دارای نقش های بسیار مهمی بوده اند و پس از انقلاب نیز با حضور در دفاع مقدس در سرنوشت کشور و انقلاب خود سهیم بودند.

 

 

حسینی در جواب به مطلب کذب این سایت  و خطاب کردن عشایر به عنوان افراد ضد دولت یازدهم ،تصریح کرد: عشایر ولایت مدار هستند و هیچ گونه تقابلی با دولت ندارند زیرا مقام معظم رهبری خواستار همدلی دولت و ملت است  و کسانی که می خواهند با این جریان سازی های منافع خود را پیش ببرند سخت در اشتباه اند.

 

وی گفت خواسته ما از رئیس جمهور محترم کشور تنها این بود که عزت ایرانی در کشورهای دیگر حفظ شود و این همان چیزی است که خود آقای روحانی در اوایل روی کار آمدن دولت یازدهم با مردم قول داده بودند و ماهم همین موضوع را خواستاریم.

 

از توهین کننده به عشایر نخواهیم گذشت

سید درویش حسینی در عکس العمل به توهین سایت حزب توسعه کرمانشاه به جامعه عشایری استان گفت: به هیچ عنوان از این افراد نخواهیم گذشت و آنان باید جواب گوی عمل خود باشند.

وی گفت: باید برای این چنین افراد تأسف خورد که دست به چنین کاری زده اند، زیرا عشایر  همچنانکه کار امام آنها را ذخایر انقلاب دانسته حفاظت از مرزها را نیز برعهده این قشر نهاده است که سالهاست در این حیطه انجام وظیف می کنند.و همین موضوع خود نشان دهند نقش عشایر در دفاع از حریم عزت و اقتدار کشور است.

این بزرگ عشایر ایل سنجابی در ادامه  گفتگو ، بی سواد خواندن عشایر را مضحک خواند و گفت: خیلی از سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس ما را همین عشایر تشکیل می دادند و همین افراد بودند که با خون خود عزت ایران را حفظ کردند حال چرا باید عده ای بی ریشه به قشری توهین کنند که از ریشه دار ترین مردمان کشور هستند.

وی گفت: این شخص نه تنها به عشایر بلکه به شهدای عشایر نیز توهین کرده است زیرا فرماندهانی مانند شهید صیاد شیرازی، شهید بروجردی و... کسانی بودند که از دل عشایر برخواسته و شهید شده اند.

حسینی در تکمیل گفته های خود، افزود: بنده دارای سه فرزند هستم که دو نفر از آنها در مقطع دکتری  و یکی دیگر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند و کسانی هستند که از دل عشایر برخاسته اند و به عشایر بودن خودشان نیز افتخار می کنند.

به گفته این رزمنده دفاع مقدس قشر عشایر کرمانشاه همدوش با دیگر مردم ایران خواستار رسیدگی به جنایت اتفاق افتاده در فرودگاه جده هستند زیرا این موضوع با آبروی ایران وایرانی  ارتباط دارد و نباید از آن کوتاه آمد.

وی در پایان این گفتگو خواستار مجازات توهین کننده گان به عشایر توسط مسئولین ذیربط شد و ادامه داد: ما به هیچ عنوان  از توهین کنندگان به عشایر نخواهیم گذشت و دلوت هم باید این افراد را مجازات کند و اگر چنین اتفاقی نی افتد ما به شکل دیگری اقدام خواهیم کرد که خوشایند این افراد نخواهد بود.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد